Owner Kedai ‘Repair’ Gadget Dipukul Pesaing Sampai Berjahit Sebab Dengki Tuduh Curi Pelanggan

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Zaman sekarang ni tak payahlah nak fikir yang kononnya ni bulan puasa, orang pasti akan bersikap baik sesama sendiri sebab kononnya syaitan kena ikat. Kalau hati tu dah hitam, bulan apa pun mesti nak dengki dengan orang.

Tak sangka masih wujud lagi peniaga-peniaga melayu yang dengki bila nampak pesaing lebih laris. Lebih teruk lagi, sampai pergi serang nak pukul-pukul abang Nurizyan ni kerana pelanggar ramai datang ke kedainya.

 

Polis cari tau pulak kau lari!

Ceritanya begini, abang Izyan ni, ada buka kedai membaiki handphone, sorang pelanggan ni datang ke kedainya, tiba-tiba pesaing tu datang serang-serang abang dia depan-depan pelanggan tu, tuduh curi pelanggan katanya.

Disebabkan itu, abang Izyan datang pula ke kedai pesaing tu untuk bincang secara baik, tapi tak pasal-pasal dia dipukul sampai berjahit, teruknya sampai pecah cermin kedai! Biadap!

 

Kau tengking abg aku depan customer dia?! Abg aku pergi kedai kau semula nak bincang elok2 kau tengking abg aku, kau pukul dia sampai kena berjahit?

Dah lah abang Izyan ni tolong masa tengah susah, dia pula suka sangat buat ta*k kat kat orang tu. Siap pernah baling barang orang untuk cari rezeki lagi, tapi abang Izyan tetap baik dengan orang tu.

Ya lah, mungkin abangnya tu mengamalkan konsep “biar orang buat kita, jangan kita buat orang” kot.

Kali ini si isteri pemukul tu nak ugut viral  kan kejadian ini. Pelik siapa yang pukul siapa? Memang undang padah kalau dia buat kan? Bukan tu je tau, dia opernah fitnah abangnya lagi. Kononnya nak cuba mengurat.

 

Bini kau tu dah lah hodoh buat cerita abg aku nak ngorat ?!

Aduhai, kalau macam ni lah sikap servis bagi kat orang, semua orang complain kalau admin sebagai pelanggan pun tak sanggup nak pergi kalau dah macam tu. Barang asyik hilang, maknanya mesti bila kita hantar repair lambat dapat. Lepastu berdalih macam-macam bila dapat hasil lagi teruk.

Hurm, nama kedai tu biarlah korang baca sendiri kat sumber asal, kita tak tahu lagi pihak lagi satu macam mana dan tujuan cerita ni untuk kita beringat supaya bersabar, berniaga biar ikhlas dan bersainglah dengan cara yang sihat.

Kalau nak cari rezeki bulan puasa ni tapi jual karipap inti oksigen pun tak gune ye dak? Eh! Tibahh

 

Baca : Tak pikir peniaga lain..” – Nak Tolong Orang Berniaga Tapi Tutup Rezeki Orang Lain Pula

 

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.