in

Kaitkan Insiden Bomba Dengan Edi Rejang, Pemuda Ini Dihentam Teruk Oleh Netizen

Ediadib

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Baru-baru ini banyak betul isu yang dikaitkan dengan masalah perkauman terjadi. Bermula daripada kisah Edi Rejang dan terkini adalah Kuil Sri Mariamman, USJ 25, Putra Heights.



Tapi kalau anda mengikuti perkembangan cerita ini, sebenar ia adalah konteks yang berbeza dan tidak ada langsung melibatkan perkauman.

Bahkan kalau nak dikaitkan pun memang tak relevan, tindakan pemuda ini mengecam netizen kerana kaitkan kedua-dua kisah ini telah mencetuskan kemarahan orang ramai.

 

Dasar b****at!

Statementbiadap
Sumber : twitter

Dia cuma nak samakan isu anggota bomba yang dikhabarkan dibelasah ini dengan kisah Edi Rejang yang pernah tular baru-baru ini.

Menurutnya, pemuda ini cuba mempertikaikan keprihatinan orang Melayu terhadap isu ini. Susulan dengan kenyataannya di Twitter, dia dikecam teruk oleh netizen.

 

Jangan jadi batu api -Netizen

Statementbiadap5

Statementbiadap6

Statementbiadap4

Statementbiadap1 Statementbiadap2 Statementbiadap3

Namun begitu, dia ada menjelaskan mesej sebenar yang ingin disampaikan. Dia hanya ingin tujukan kepada segelintir netizen yang lantang sewaktu kes Edi Rejang tapi diam membisu apabila kes yang lebih rumit ini berlaku, lebih-lebih lagu apabila Melayu jadi mangsa.

Tambahnya lagi niatnya bukan lah nak ajak mengecam mana-mana bangsa lain, ia hanya sekadar memerli orang-orang tertentu. Hmm.

 

Baca : “Harap isu tidak dipanjangkan” – Video Permohonan Maaf Edi Rejang Secara Terbuka

Edimintamaaf 768X404 1

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.