Christine Rohani: Wanita Perancis Merantau Ke Terengganu Untuk Belajar Buat Kapal Layar, Tapi Akhirnya Berkahwin Dengan Anak Imam

Rocket WOBDapatkan berita yang paling viral setiap hari:



Siapa dapat menyangka seorang perantauan dari Perancis yang berhajat untuk belajar membuat kapal di Terengganu akhirnya boleh jatuh cinta dengan anak Pak Imam?

Menerusi perkongsian seorang netizen di Twitter, Christine Rohani Longuet, 76, mempunyai kisah hidup yang menarik dan tak ramai yang mengetahui tentangnya. Laksana kisah filem dan cerita-cerita daripada novel, Christine yang lebih gemar dipanggil Rohani ini tidak menduga permulaan yang indah terjadi ketika dia berkunjung ke Pulau Duyong. 

 

Tinggalkan Paris untuk dalami pembuatan bot di Pulau Duyong, impi belayar ke seluruh dunia

Sumber: Twitter

 

Tak jadi belayar ke Vietnam, akhirnya jatuh cinta dan berkahwin dengan anak tok imam

Sumber: Twitter

 

“Bayangkan kalau kisah Puan Rohani ini difilemkan. Kisah gadis Paris yang merantau ke Terengganu era 70-an”

Sumber: Twitter
Sumber: Karangkraf

 

Rupanya ibu kepada pelakon terkenal 90-an, Wan Khatijah

Menurut netizen, Puan Rohani ini sebenarnya ibu kepada bekas pemenang Dewi Remaja 1995/1996 dan juga pelakon terkenal tahun 90-an, Wan Khatijah Wan Othman. Wah patutlah Wan Khatijah cantik orangnya. Tapi sekarang dia dah tak aktif berlakon dan kini sudah mengenakan hijab. 

Sumber: Twitter
Sumber: Blog

Admin harap sangat ada producer filem yang buat kisah pasal Christine Rohani ni. Teringat admin pada novel Faisal Tehrani, Bedar Sukma Bisu. 

Baca: “Singgah di Johor ke Johol?” – Netizen Pertikai Lirik Lagu Joget Pahang, Tapi Ini Jawapan Sebenar Dari Anak Penulis Lirik

Rocket WOBDapatkan berita yang paling viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!