“Bab harta pusaka ni jangan main-main Ali”- Netizen ‘Ajar’ Ali Puteh Hukum Faraid, Lepas Gelar Kakak Ipar Binatang

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Semalam kecoh isu membabitkan Ali Puteh, balu Abam Bocey Siti Nurhidayah Mohd Ali dan jutawan kontroversi Dato Aliff Syukri.

Dua situasi berbeza yang menunjukkan Ali marah dengan kakak iparnya itu sehingga menggelarkan wanita itu ‘binatang’.

 

Ali Puteh MENGAMUK!

Sumber: Lobak Merah

Tidak lama kemudian, Ali muatnaik post yang jelas meluahkan kemarahannya kepada Aliff Syukri yang didakwa bertanya soalan yang tidak sepatutnya ketika menziarahi balu abam dan anaknya Hamzah.

Aliff Syukri…Aku cabar kau jumpa aku dan keluarga…Dasar orang kaya yang mengambil kesempatan”

View this post on Instagram

Aku cabarrrr kauu!!!

A post shared by @syedaliputeh 163K ACC HACKED (@aliputeh89) on

Semua kontroversi ini tercetus selepas Hidayah membuka mulut sewaktu ditemu bual Aliff Syukri dengan mengatakan dia tidak tahu apa-apa mengenai harta wasiat, keluarga abam yang uruskan.

Katanya lagi dia kini tiada apa-apa cuma mahu fokus untuk besarkan anak.

Justeru ramai mempersoalkan mengenai hak wanita itu yang seolah-olah diabaikan, selain itu ramai juga mempersoalkan kenyataan Ali yang menyatakan akan menguruskan sebaiknya harta ditinggalkan allahyarham.

 

“Sekarang kau bagi je harta pusaka tu dekat kak ipar kau. Sebelum orang cakap kau tamak harta abang sendiri…”

Kecewa dengan apa yang berlaku pada balu abam, maka ramai yang buka mulut ‘ajar’ Ali mengenai basic hukum faraid.

Isu Ali puteh, Alif syukri dan Balu arwah abamPertama, Belut elektrik ni. Walaupun mulut dia pot pet pot pet macam…

Posted by Jason King on Wednesday, February 19, 2020

“Balu tu bukan cerai hidup, Beliau cerai mati sedare. Sepatutnya isteri arwah dapat 1/8 dari harta pusaka, Mak arwah dapat 1/6, Baki semua dari harta pusaka dapat kepada anak arwah sebab anak lelaki. Bahagian anak arwah tu, Ibunya boleh jadi pemegang amanah sampai anaknya cukup umur 18 tahun.

“Kalau ikut hukum faraid. Memang harta peninggalan arwah suami akan jatuh pada mak ayah, isteri dan anak lelaki belah suami. Bukan jatuh kepada adik beradik suami sedare. Kalau ye pun kau nak uruskan pasal harta pusaka arwah abam. Tak perlu sampai nak maki hamun kak ipar dengan gelaran binatang.

“Boleh je settle elok2 tanpa guna media sosial.

Sumber : Majalah PaMa

Malah mereka berpendapat lebih baik urusan harta pusaka itu diserahkan kepada balu arwah yang lebih layak selain dapat digunakan untuk masa depan anaknya.

“Sekarang kau bagi je harta pusaka tu dekat kak ipar kau. Sebelum orang cakap kau tamak harta abang sendiri. Biar harta pusaka tu jadi sebagai satu semangat untuk beliau teruskan hidup pada hari akan mendatang dengan anaknya. Beliau pun tak ada punca pendapatan

“Bab harta pusaka ni jangan main2 Ali. Ramai manusia boleh gelap mata. Ramai manusia terputus hubungan saudara. Ingat pesan arwah abam bocey #KitaBaikRamaiSayang”

Sumber: instagram

 

Baca : Dasar orang kaya ambil kesempatan! Ali Puteh Cabar Bersemuka Dengan Alif Syukri, Punca Bengang Dengan Kakak Ipar?

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.