in

“Ada golongan kenamaan & bangsawan langgar SOP perayaan” – Wartawan Tanya Soalan ‘Padu’ Kepada Ismail Sabri Buat Netizen Terkedu

Sop Raya4

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Terbeliak mata bila tengok ni, ada satu rakaman video tular di media sosial terhadap soalan ‘berani mati’ yang ditujukan oleh wartawan kepada Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaacob berkenaan dengan SOP perayaan ini.



 

Wow sis.. berani ye soalan tu.”

Soalan itu ditujukan kepada menteri selepas selesainya melakukan sidang media harian PKPB semalam (27 Mei 2020).

Di musim perayaan ini, ada yang masih ingkar mematuhi SOP perayaan dan kita dapat lihat ada rumah-rumah yang telah ‘disergah’ oleh pihak polis.

Namun begitu, wartawan tersebut mendakwa bahawa ada segelintir orang-orang atasan yang ingkar dan kongsikan perkara tersebut di media sosial.

“Di media sosial kita dapat lihat ada golongan kenamaan dan bangsawan yang melanggar SOP perayaan seperti penjarakan sosial, jumlah roang yang menziarah dan sebagainya.”

“Jadi, adakah SOP ini tertakluk kepada rakyat marhaen atau macam pernah dikatakan sebelum ini no one is above the law mohon jawapan yang sejujurnya terima kasih”

Video viral di Twitter yang telah meraih 23.8K retweets kurang daripada 24 jam ia dimuatnaik ini membuatkan ramai netizen terkedu dan sokong dengan ‘hati kental’ wartawan yang bertindak sebagai wakil kepada rakyat marhaen untuk ditujukan soalan ini.

 

Diaorang je menjadi medium suara rakyat sebenar – Netizen

Wartawan Wartawan2 Wartawan3

Bagaimanapun Datuk Seri ismail Sabri bersikap terbuka dan profesional menjawab soalan tersebut. Korang boleh tengok video dibawah.

 

Baca : “Tak salah pun asalkan ikut SOP” – Netizen Berbalah Bila Ada Yang Kecam Individu Berjalan Di Mall Masa Beraya

Bu3 1

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.