in

“Tujuan saja nak bergurau-gurau” – Peniaga Jus Mangga Tak Sangka Gambar Bersama Neelofa & PU Riz Tular, Jadi Punca Kekecohan

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Nama selebriti, Noor Neelofa dan suaminya, Haris Ismail kini menjadi sebutan ramai gara-gara tular dakwaan yang mengatakan pasangan tersebut telah melanggar SOP Majlis Keselamatan Negara (MKN) dengan merentas negeri ke Pulau Langkawi untuk berbulan madu.


Semua bermula dengan beberapa buah gambar pasangan tersebut bersama seorang lelaki yang dipercayai ejen pelancongan tular di media sosial.

Berasa serba salah dengan apa yang berlaku, Mohd Yusridan Hanif, 45, yang merupakan peniaga jus mangga tampil menceritakan hal sebenar.

Menurut Malaysiakini, Mohd Yusridan tidak menyangka gurauannya mengenai ‘tuah’ berkongsi satu penerbangan dengan pasangan tersebut ke Langkawi telah membawa kekecohan di media sosial.

Saya biasa lakukan tugas-tugas khas untuk rakan artis, justeru bila mengetahui Neelofa dan Haris naik satu penerbangan sama, saya ambil gambar mereka berdua.

“Tujuannya saja nak bergurau-gurau dengan rakan di Facebook kononnya jalankan urusan bersama-sama pasangan tersebut,” katanya.

Tambah peniaga itu lagi, dia juga bukanlah ejen pelancongan yang menguruskan Neelofa dan Haris seperti yang didakwa beberapa pihak. Malah dia juga tidak kenal dengan pasangan tersebut sebelum ini.

“Bukanlah. Saya memang tak pernah kenal mereka sebelum ni. Dan saya bukan uruskan agensi pelancongan cuma kehadiran saya di Langkawi atas urusan kerja,” katanya.

Bila ditanya mengenai ketidakpuasan hati orang ramai berhubung isu pasangan tersebut merentas negeri atas alasan berbulan madu, Mohd Yusridan tak menolak kemungkinan pasangan tersebut mempunyai sebab yang dibenarkan untuk terbang ke Langkawi.

“Saya fikir mungkin Neelofa dan Haris mendapat kebenaran Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (Motac).

“Sebab bukan senang-senang untuk dapat pelepasan sekiranya bukan atas sebab-sebab dibolehkan untuk rentas negeri,” katanya lagi.

Harap pihak Neelofa dan Haris pula boleh beri penjelasan mengenai isu ini sebaik mereka pulang dari Langkawi nanti. 

Baca: “Lepas kahwin terus fikir kerja” – Polis Sahkan Beri Kebenaran Neelofa & Suami Ke Langkawi Atas Urusan Kerja

Sumber: Malaysiakini
Sumber: mStar

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.