in

“Takkan lah jadi tukang kebun kan” – Netizen Bengang Tengok Cara Khalid Jamlus Jawab Soalan Wartawan

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Sebelum ini, tindakan lagenda bola sepak Malaysia untuk menjual kasut emas yang diperoleh pada tahun 2002 dahulu telah mengundang simpati orang ramai. Dia juga ingin menggadaikan beberapa barangan berharga


Manakan tidak namanya yang pernah disanjung dipersada negara kini seperti ‘habis madu sepah dibuang’.

Namun begitu, rasa simpati netizen telah berubah apabila baru-baru ini, satu potongan video viral di Twitter menunjukkan caranya menjawab soalan yang diajukan oleh wartawan.

 

Saya tidak mengharapkan simpati pun,”

Kisahnya selepas Khalid jadi viral, ramai pengamal media mencarinya untuk ketahui lanjut tentang kehidupannya.

Menerusi Berita Harian, bekas penyerang Perak itu menzahirkan rasa kecewa dengan kesukaran yang dilaluinya. Ini kerana dia pernah menyuarakan hasrat untuk menjadi seorang jurulatih tapi tiada peluang buat penjaring terbanyak saingan Liga Perdana 1 musim 2002 itu.

“Saya suarakan di negeri Perak mengenai hasrat saya menjadi jurulatih. Begitu juga di Selangor dan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM). Saya bukan berdiam diri tetapi saya tidak nampak diberikan peluang dan ruang. Kenapa tidak berikan saya sedikit ruang untuk menjadi jurulatih tetapi peluang itu tidak sampai.”

Dia menegaskan bahawa tidak ada salahnya dia mengambil langkah terbabit memandangkan keputusan itu dirasakan bersesuaian dan berlandaskan kehidupan yang sedang dilaluinya ketika ini.

“Semuanya pasal duit. Saya buat ikut perasaan saya dan kata saya tidak mahu berjalan seorang dan saya langgar. Jadi, saya jual barang yang ada nilai sentimental, barang yang cukup saya sayang dan semuanya hasil usaha saya.”

Namun begitu, ada sesuatu perkara yang telah mengundang kemarahan orang ramai disaat Khalid Jamlus ditemuramah oleh Bulletin Utama.

Keratan video itu dirakamkan semula dan dikongsikan di Twitter. Dalam video itu wartawan ada bertanyakan satu soalan kepadanya dan ini jawapan Khalid.

 

Wartawan: Hasil rundingan apa jawatan yang ditawarkan? Ketua jurulatih ke?

‘Lejen’: Takkan tukang kebun kot.

Ramai yang begitu marah dengan cara yang dia jawab yang seolah-olah memberi jawapan sindiran untuk jadi seorang tukang kebun.

 

Tukang kebun pun apa masalahnya bukan kerja hina pun – Netizen

 

Baca : Bagaikan Roda! Dahulu Di Sanjung, Kini Lagenda Bola Sepak Negara Terpaksa Lelong Kasut Emas Untuk Survive?

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.