“Takkan dah nak bersara dah?” – Peminat Sedih Bila Faizal Tahir Umum ‘Rojak’ Adalah Album Terakhirnya

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Selepas berakhirnya rancangan One in a Million pada tahun 2006 dulu, nama Faizal Tahir tak pernah tenggelam dalam industri, setiap album yang dikeluarkan pasti memberikan impak kepada rakyat Malaysia.

Macam yang kita tahu, Faizal Tahir sentiasa akan mengeluarkan album-album yang unik dan simbolik dengan Malaysia. Macam lagu “Gemuruh” dia tu, hampir semua bangsa pernah nyanyikan lagu ini.

Semalam, Faizal Tahir membuat pengumuman yang dia bakal keluarkan album baru. Seperti biasa, album baru ini juga merupakan simbolik kepada rakyat Malaysia, sebab itu dia berikan nama album yang bakal dikeluarkan ini ROJAK.

Menerusi video yang dimuatnaik di Twitter, Faizal menerangkan yang album ini menunjukkan kehidupan seharian di Malaysia yang sangat sinonim dengan rojak.

“Kita semua di Malaysia ini adalah ROJAK, kita ROJAK. Orangnya Rojak, budanyanya ROJAK dan bahasanya ROJAK.

“Sebab tu saya memilih nama ROJAK untuk album ini kerana ia melambangkan Malaysia”

Namun, disamping pengumuman album barunya ini, pada akhir video Faizal telah drop the bomb dan mengejutkan peminat-peminat setianya.

One thing about ROJAK, ia adalah album terakhir saya.” What? Nooooo

Penyampaian Faizal yang tenang ini telah mengejutkan ramai peminat yang rata-ratanya belum bersedia untuk tengok Faizal Tahir bersara dari bidang nyanyian. Yelah, muda lagi kot!

Bukan korang je terkejut, admin pun terkejut dengan statement FT ni. Tapi mesti dia ada alasan dia yang tersendiri kan? Bagaimana pun, admin harap FT tak berhenti berkarya walaupun untuk penyanyi lain. Keep rocking!

 

Baca: “Mungkin saya yang hati tisu” – Sentap Kena ‘Halau’, Kembar Faizal Tahir Mohon Maaf Pada Nabil & Neelofa

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Nadia Ghafar

Pendengar setia Willie Nelson