in

“Tak berotak ni la diangkat jadi pujaan anak muda” – Instafamous Kena Bash Teruk Sebab ‘Challenge Bodoh’ Ni

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Bila diri dah bergelar influencer  pasti macam-macam jenis challenge yang mereka cuba nak cetuskan untuk jadikan ia sebagai satu fenomena.


Namun, dalam banyak-banyak challenge yang dilakukan, Jangan Bayar Challenge ini dianggap paling bodoh di mata salah seorang netizen Sherra Ong.

Netizen juga turut mengutuk challenge ini dan menganggap social media influencer ini ramai yang macam sampah.

 

“Ada bapa sampai kena jail sebab mencuri nak bagi anak makan…”

https://twitter.com/SherraOng/status/1096785124824207361

Posting yang meraih hampir 18,000 retweet sejak di muat naik semalam ini menunjukan majoriti netizen bersetuju bahawa challenge ini tak membawa manfaat dan langsung tak menghiburkan penonton.

Seperti yang kita sedia maklum,  sesuatu challenge ini merupakan satu trend untuk dijadikan ikutan ramai, jadi itu sebablah  Sherry anggap Jangan Bayar Challenge ini membawa pengaruh negatif

” Ayah yang dipenjarakan kerana mencuri makanan untuk memberi makan anak-anaknya yang lapar. Tetapi instafamous seperti boleh buatt CHELLENGE BODOH macam ni

Sebelum saya rakam skrin ini, saya membaca ulasan dengan bangga mereka mendakwa mereka tidak membayar balik. Mecuri itu dosa, tetapi mereka sangat bangga melakukannya

Beberapa jam pertama selepas dia muat naik video tu, dia bangga mengatakan bahawa dia tidak membayar untuk makanan itu. Hanya selepas video ini (yang saya hantar), dia komen di dalam IG yang dia kata da bayar. Bayangkan orang lain yang mempunyai niat untuk mencuri dan melarikan diri dengan alasan nak ikut  CHALLENGE ini.

Lihat dari perspektif yang betul, dia senang je mencuri. Dia membuat orang ikut cabaran macam ini sebagai jenaka sementara pencuri dapat menggunakan cabaran ini sebagai contoh yang bagus untuk melakukan lebih banyak rompakan. “

Ramai netizen menyokong dengan kenyataan wanita ini dan majoriti hentam tindakan pemuda tersebut, sekaligus tindakan yang dilakukan oleh pemuda tersebut telah menjejaskan reputasi seorang influencer.

Instafamous jarang tak bodoh – Netizen

“Instafamous-instafamous tak berotak macam ni la diangkat jadi pujaan anak muda

Sumber : Twitter

Betapa rendahnya standard idola budak-budak la ni. Level beruk ja

Bagaimanapun menurut tuan empunya badan yang buat challenge ni, dia kata sebenarnya ianya di rancang mereka dah berbincang dengan orang kaunter untuk membuat cabaran ini.

Apapun, seperti yang dikatakan tadi, tujuan challenge ini adalah untuk menjadi ikutan ramai. Jadi, jenis boleh cetus kekecohan macam ni rasanya tak payah lah nak ikut.

Baca : Name pun khunsa, kecantikkan tu memang sesuatu lah kan!” – Lepas Safiey, Sajat Pula Sahut #10YearsChallenge

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.