“Sama ja gaya tulis” – Didakwa Buat Fake Account Kecam Diri Sendiri Sebab Nak Perhatian, Ini Respon Photographer

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Bukan semua orang suka dengan apa yang kita buat, lagi-lagi kalau dikongsikan dalam media sosial. Kadang-kadang kita tak buat apa-apa pun ada je orang tiba-tiba nak hentam.

Bagaimanapun, masih ada netizen yang prihatin berikan sokongan dan perhatian kepada kita, tapi macam mana pula kalau kita yang buat perkongsian tapi kita sendiri yang kecam? Hurm, lain macam ni. Tapi, bawa bertenang korang baca dulu sampai habis

 

Tah tah dia buat fake akaun komen gambar sendiri. Sama ja gaya tulis. Takda space lepas , “

Begini, ada seroang pengguna Twitter yang dikenali sebagai Syafiq ni dia akan kongsikan semua hasil gambar fotografinya di Instagram. Tiba-tiba ada orang mesej dan condemn semua hasil kerjanya.

Pastinya untuk orang yang beru berjinak-jinak dalam bidang ini akan rasa down kan? Dia kongsikan diprofil dan mendapat sokongan moral daripada netizen. Ramai yang memberikan kata-kata semangat untuk teruskan passion dan terus improvekan lagi kemahirannya.

Cuma, ketika perkongsian itu tular, netizen perasan macam ada yang tak kena dengan posting tersebut. Cuba korang perhatikan.

Sumber : Twitter

Sudah semetinya dia menerima kecaman dan troll daripada orang ramai, berikutan dengan cara dia yang dianggap ingin mengejar populariti.

Ini kerana Syafiq sebelum ini menutup nama orang yang condemn gambar-gambarnya dan membuatkan anggapan netizen lebih kuat menjelaskan bahawa dia adalah orang yang memiliki akaun palsu itu. Ekoran dengan penularan dan ejekan itu, Syafiq tampil berikan respon.

 

Aku tak tahu siapa pon yang condem aku tu – Respon

Bukan itu sahaja, dia juga menunjukkan bukti bahawa dia bukanlah tuan empunya badan yang mengecam akaun sendiri.

Menurutnya, kalau boleh di nak buktikan segala mesej yang condemn dirinya, tetapi tidak berkesempatan kerana gambar itu telah dibuang dan tak sempat untuk buat back up.

 

Aku tak bodoh buat fake acc condem diri sendiri

 

Aku tak kesah pon korang nak percaya atau tak cerita aku ni and aku tak kesah pon korang nak kutuk aku

Hurmm, tak apa lah rasanya ini sudah cukup membuktikan yang dia ni tak lah sebegitu rupa. 

 

Baca : 8 Wedding Photographer Area KL Dan Selangor Bawah Harga RM1,500

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.