“Neraka je lah kat tempat kau” – [VIDEO] Travel Jauh-Jauh Nak Jumpa Anak, Kena Halau Tak Mengaku Mak

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Ternyata hikayat si tanggang ni memang benar-benar wujud di dunia nyata, video ibu diabaikan anak sejurus sahaja tiba ke satu tempat ni tengah viral di Indonesia.

Seorang ibu yang rambutnya dah beruban menangis tersedu-sedu menceritakan kelakuan anak kandungnya saat mereka bersua setelah sekian lama tak bertemu.

 

Lama sangat tak jumpa

Astagfirullohalladzim 😢 😢JAUH JAUH INGIN BERTEMU ANAK, MALAH DI USIR.Kasihan Mbah ini, jauh jauh dari Kota Jember datang ke Bali untuk menemui anaknya, karena si mbah merasa kangen. Tapi setelah bertemu anaknya malah beliau mendapat perlakuan yang tidak baik.Padahal beliau membawa oleh-oleh kerupuk di dalam kardus, belum genap hitungan jam beliau memutuskan untuk pulang lagi ke Jember.Beliau datang ke Bali pun bukan untuk niat meminta minta, hanya kangen dengan anak kandung nya.Akhirnya beliau singgah di tempat makan dan mengeluarkan unek-unek nya.Sehat selalu ya mbah, makasih juga buat sodara sodara yg ada di warung ini malah baiknya melebihi anak nya, semoga rezekinya berlimpah untuk kalian semua.Oh iya supir Bis Majoe Berlian juga membantu si Mbah karena kasihan.#Noted terkadang hidup ini sodara kayak orang lain, orang lain malah memperlakukan kita seperti sodara.#yunirusmini fb#yukz bila ketemu dimanapun lansia dan siapapun perlakukan lansia seperti keluarga kita , biar disisa umurnya bisa tersenyum 🙏🙏🙏

Posted by Yuni Rusmini on Monday, September 9, 2019

Si ibu ni dah travel jauh-jauh dari Jember ke Bali demi menemui anak kandungnya. Dia siap bawa keropok kegemaraan anak dia dari jauh tu.

Tapi bila dah sampai, hasrat ibunya nak lepaskan rindu dekat anak berubah jadi pilu. Lapor Tribun, ibu ini kena halau bila dah sampai rumah anak dia. Ketika dia dijumpai oleh orang awam dekat satu warung ni, dia dilihat sedang menangis tersedu-sedu.

Ia dirakam oleh netizen, dalam video itu dia menjelaskan yang di rindu sangat-sangat dekat anak dia, tapi kecewa bila dah datang jauh-jauh dia dihalau.

Katanya dia datang ke Bali bukan berniat nak meminta-minta tapi hanya sekadar nak lepaskan rindu dekat anak dia saja. Nak tak nak dia terpaksa lah pulang semula ke Jember.

Kalau dah ada life sendiri pun jangan lah lupa mak sendiri. Video itu telah dikongsikan di Facebook, dan ramai yang sebak melihat ibu ni. Bayangkan kalau itu mak kita sendiri, tak sanggup lah!

 

Baca : Perubahan Mengejutkan Anak Menjadi Kacak, Ibu Menangis Kerana Hampir Tidak Kenal

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?