“Nasib baik ada brader tu” – Netizen Puji Tindakan Lelaki Ini Bantu Kenderaan Elak Tayar Sesat

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Sekarang ni banyak kita dengar kejadian misteri dan pelik tapi benar dekat-dekat dengan kita. Selalunya benda-benda pelik ni mesti kita tak tahu sebab apa boleh berlaku.

Admin nak share pasal satu kejadian misteri yang berlaku baru-baru ini. Tapi misteri ni tak melibatkan entiti misteri, cuma kejadian aneh. Apa dia korang tanya? Korang tengok lah video tayar misteri yang bergolek-golek dalam video yang dikongsi oleh @UjangZayn ni.

 

Nasib baik ada brader tu

Memang bahaya weh kalau benda tu berlaku depan mata. Ada sekali tu admin pernah tengok video tayar sesat macam tu, memang hancur dan kemek weh kalau kena langgar. Iyelah, benda tu dah lah laju, berat pulak tu. Nasib baik ada brader tu yang kawal trafik dari atas moto. Kalau tak..

Bukan kepada rider sahaja, semua yang guna jalan raya tu kena berhati-hati kalau nampak tayar sesat tu. Bahaya dia macam kena tembak mati dengan peluru sesat. Mintak simpang lah benda-benda macam tu jadi dekat kita.

Betul. Pujian harus diberikan kepada brader yang bawak moto tu. Brader tu dah berjaya selamatkan nyawa-nyawa orang sekeliling. Dah macam superhero dah. Terima kasih bro!

Marilah kita sama-sama doakan kebaikan kepada semua orang yang berjiwa murni dan bersih dalam membantu orang yang tak dikenali. Semoga lebih ramai orang negara kita yang baik dan prihatin macam ni. 

 

Baca: “Time travel wujud ke? – Wanita Terkejut Dalam Phone Ada Gambar Accident Sejam Sebelum Kemalangan Berlaku

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.