“Kunyit halal, mengunyit haram” – Netizen Terhibur Iklan Serbuk Kunyit Adabi, Tapi Ada Jugak Yang Bitter?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Satu Malaysia dah tahu pasal penularan satu video aksi intim, yang didakwa melibatkan seorang menteri kabinet.

Tak cukup dengan itu, kita semua dihebohkan lagi dengan pengakuan seorang individu bernama Haziq Aziz — yang mengaku dirinya terlibat dalam aksi klip video tersebut.

Dalam pada kita semua ‘dipeningkan’ dengan pelbagai laporan yang dikeluarkan, sebuah syarikat pengeluar produk berasaskan rempah ratus Adabi — menggunakan isu yang tengah panas sekarang ni dalam pengiklanan serbuk kunyit di laman Twitternya. 

Dan selepas iklan tersebut dipublished, ia mengundang reaksi pelbagai dalam kalangan pengguna media sosial.

 

 

Ada yang mudah terhibur, dan tidak kurang — ada pulak yang bitter dengan mengeluarkan kenyataan nak boikot Adabi dan sebagainya.

Netizen pun buat kesimpulan, yang triggered ni mungkin datangnya dari golongan kunyit tu sendiri.

Betul la tu agaknya kan? Siapa makan cili, dia terasalah pedasnya.

Apapun, perkara yang terang-terangan salah dalam agama dan bertentangan dengan norma budaya masyarakat timur wajar ditegah — sampai bila nak menegakkan benang yang basah kan?

 

Baca: “Saya dah tengok video lucah tu…” – Bapa Yakin Klip Seks Viral Bersama Menteri Kanan Bukan Haziq

 

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Nab Talib

Seorang yang selalu berangan untuk bekerja di Dunder Mifflin Paper Company, dan penggemar berat Morrissey.