“Koranglah tanda-tanda kiamat nak dekat” – Lepas Isu Sajat, Netizen Marah Safiey Illias Buat Pembedahan Lesung Pipit?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Korang mesti dah tahu kan, isu paling hangat diperkatakan semenjak semalam sudah semestinya isu Sajat yang dilihat ‘bertelekung’ di Tanah Suci Mekah, sungguhpun dia berjantina ‘lelaki’.

Belum lagi selesai kes Sajat yang mendapat perhatian pihak kerajaan, ni datang pula isu baru melibatkan seorang lagi transgender terkenal Malaysia, Safiey Illias. Menerusi perkongsiannya di Instagram, Safiey dilihat sedang membuat pembedahan lesung pipit. Laa pulak! 

 

“Tq sponsor syinta ye!” 

Menurut posting yang dimuat naiknya semalam, Safiey Ilias berterima kasih kepada sebuah klinik estetik kerana telah ‘sponsornya’ untuk melakukan pembedahan lesung pipit. 

Seperti yang semua sedia maklum, Safiey ni dah melalui pelbagai episod dalam hidup termasuklah tak lama dulu dia pernah bertekad untuk berubah menjadi lelaki semula dan membuang payudara silikonnya.

Namun tak lama lepas tu, dia kembali menjadi wanita semula atas alasan tidak tahan dicemuh netizen dan jiwanya lebih kepada seorang wanita. Sejak dari tu, memang boleh nampaklah perubahan Safiey ni kembali berpakaian macam perempuan.

 

“Main-main dengan Tuhan. Tunggulah balasan nanti” 

Rata-rata netizen yang melihat perkara yang dilakukan Safiey ni memang bengang habislah dan berharap dia mengambil pengajaran daripada apa yang berlaku kepada Sajat baru-baru ni kerana Safiey sebelum ni pernah kembali kepada fitrah asal.

Namun ada juga yang menganggap Safiey dan Sajat tu sama saja sikapnya. Sengaja nak ‘propa’ demi populariti. Uhuhu ni bukan min cakap ye, netizen yang cakap. 

Sumber: Instagram

 

“2×5 je dengan Sajat” 

Sumber: Instagram

Min pun tak tahulah nak cakap apa dengan golongan sama waktu dengan Sajat dan Safiey ni semua. Kalau betul jujur nak berubah, lakukanlah atas nama Allah. Tak baik menipu. Mungkin balasan Allah tu tak datang sekarang, tapi janganlah sampai kita menyesal di kemudian hari.

Semoga mereka berubah ke arah yang lebih baik. Amin… 

Baca: “Start makan hormon form 2” – Video Throwback Dokumentari Maknyah Sajat Kembali Hangat Di ‘Socmed’

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!