in

“Kasih seorang anak” – Pimpin Tangan Ayah, Dr. Zul Terima Pujian Netizen

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Kasih seorang anak kepada kedua ibubapanya mampu membuktikan betapa sayang dan cintanya kepada mereka. Tatkala kita masih kecil, merekalah yang menjaga dan mengambil berat pasal kita. Dan sekarang ketika kita dah besar panjang, giliran kita pula untuk menjaga mereka yang dimamah usia dan semakin uzur.


Begitulah teladan yang ditunjukkan oleh Menteri Hal Ehwal Agama, YB Senator Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri apabila beliau memimpin tangan ayahnya dan sempat dirakam dan dimuatnaik ke akaun peribadi beliau. Korang tengoklah sendiri video @drzul_albakri kat bawah ni.

 

Berbakti untuk ayah

Admin sangat tersentuh dengan sikap YB Dr. Zul yang sangat bersahaja tatkala pulang ke kampung menjenguk ayahnya. Sikap yang elok macam ni lah kita kena ikut untuk kita berbakti walau sekecil apa pun untuk kedua ibubapa kita.

Begitulah hendaknya, marilah kita sama-sama berbakti kepada kedua ibubapa kita. Kalau tinggal berjauhan tu, apa salahnya kita berbual dengan dorang. Kalau ada kesempatan ajar video call, lagi best. Dapat gak tengok muka dorang walaupun jauh.

Betul, kita tak tahu bila masa kita akan tiba. Mungkin kita akan pergi dulu sebelum dorang. Kalau ada kesempatan, gunakanlah sebaik mungkin. Jangan lupa kenang mereka didalam setiap doa kita. 

Amiiin, admin pun doakan YB Dr. Zul sentiasa dalam pelindungan Allah dan dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat. 

 

Baca: Parlimen Kecoh Bila Mat Sabu Nyatakan Nabi Muhammad SAW Sebagai Pelarian! Ini Jawapan ‘Win’ Datuk Dr. Zulkifli Al-Bakri

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.