in

Wanita Hamil Dari Singapura Berjalan Sepanjang Seberang Tambak Selama 40 Minit Dengan Anak 2 Tahun Sebab Nak Balik JB

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Seorang wanita hamil terpaksa bergegas pulang ke Johor Bahru dari Singapura dengan berjalan kaki ketika melintasi Tambak Johor sambil membawa barang-barangnya diiringi dengan seorang anak lelaki berusia 2 tahun.


Wanita yang dikenali sebagai Jessie itu kongsikan foto di Facebook semasa perjalanannya dan kongsikan cabarannya yang menyentuh hati netizen.

 

Tak larat nak dokong anak

Ketika disoal oleh Sin Chew Daily,  Jessie menjelaskan bahawa pas lawatan sosial anaknya tidak dapat extend lagi, malah bas Malaysia yang diatur untuk membawa pulang rakyat Malaysia dari Singapura akan tiba paling awal pada 2 Mei.

Namun, dia memutuskan untuk kembali ke Johor Bahru pada 27 April. Lapor WORLD OF BUZZ. Katanya lagi, perjalanannya dari Singapura ke Kastam Johor, Imigrase , dan Kompleks Kuarantin  memakan masa sekitar enam jam termasuk berjalan kaki selama 40 minit di seberang Tambak.

Disebabkan dia hamil, dia tidak dapat nak dokong anaknya, terpaksa membiarkannya berjalan kaki sendiri.

“Saya bermula dari Singapura sekitar jam 8 pagi ini. Kerana saya mengandung, saya tidak dapat menahan anak saya, dan anak itu terlalu muda untuk berjalan terlalu pantas, “ katanya menerusi perkongsian di FB.

Katanya lagi dia berjalan kira-kira 40 minit untuk menyeberangi Tambak sebelum sampai ke pusat pemeriksaan Johor Bahru.

“Kemudian, setelah pemeriksaan oleh pegawai kesihatan, kami dibawa ke sebuah hotel di Johor Bahru untuk diasingkan. “

Dia juga berkongsi foto bilik hotel dan menggambarkannya kecil tapi bersih, dan dia merasa puas dan gembira.

Jessie, yang bekerja dalam pendidikan awal kanak-kanak sebagai penolong guru di Singapura, terpaksa kembali ke Johor Bahru sendirian dengan anaknya kerana suaminya masih perlu bekerja.

Katanya lagi,  dia telah pun memohon Permit Masuk dari Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Singapura pada 23 April dan mendapat respon pada 25 dari pihak berkuasa.

“Saya mendengar bahawa Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Singapura pada masa ini hanya membuka 400 tempat untuk orang-orang melamar pulang, jadi saya menyarankan agar warga negara yang ingin pulang ke rumah harus membuat permohonan melalui e-mel tiga hari sebelumnya,” katanya.

Bagaimanapun Jessie telah pun selamat sampai ke JB setelah mengharungi perjalanan yang melelahkan.

 

Baca : “Jangan lepaskan dorang!” – Ribuan Rakyat Pulang Ke M’sia Lepas Singapura Umum Lockdown, Netizen Takut Kes Tambah Teruk

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.