Tiada Lagi PATI Mulai 31 Ogos Ini?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Sejak dulu lagi, kedatangan Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) ke negara kita memang tak dapat sambutan daripada rakyat Malaysia. Berbeza dengan dahulu, sekarang ini dorang semakin berani buat onar sampai ada yang melibatkan kes kematian. Kann….

Dan baru-baru ini, berita yang kita semua tertunggu-tunggu akhirnya keluar juga, apabila Jabatan Imigresen berjanji akan bebaskan negara kita daripada PATI mulai 31 Ogos ini. Finalllyyyyy!

Menurut Bernama, Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Datuk Seri Mustafar Alif berkata, pihak mereka akan menahan mana-mana PATI mulai tengah malam pada tarikh tersebut.

Sumber: Bernama

Katanya lagi,

Setiap PATI yang akan ditangkap termasuklah majikan mereka akan dikenakan tindakan dan tidak akan diberi ‘muka’ langsung. Mereka akan berhadapan dengan tindakan undang-undang kerana Imigresen sudah memberi peluang secukupnya kepada mereka.”

Kita akan mulakan Program Serah Diri Sukarela yang dikenali sebagai 3+1 untuk pendatang asing ini tampil bayar denda dan akan diusir untuk pulang ke negara asal masing-masing.”

Oleh itu, pihak mereka akan memberi peluang pada PATI untuk menyerah diri selewat-lewatnya 30 Ogos ini sebelum mereka mengambil pendekatan yang lebih tegas. Yassss!

Disebabkan golongan dorang yang selalu buat hal dekat negara kita lah, menyebabkan kawan-kawan dorang yang datang sini dengan niat yang elok tak dapat nak cari rezeki….

Harap dengan tiada golongan PATI dekat negara kita, kes-kes yang selalu berlaku tak ada dah lah ye…..

Baca: ‘Datuk Bangla’ Dapat RM2 Bilion Buat Bisnes Seludup Manusia

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Zarith Sofea

Seorang gadis yang minat membaca dan melayari internet untuk lebih cakna tentang gosip dan berita terkini. Peka dengan keadaan semasa tetapi tidak mudah terpengaruh dengan budaya fitnah yang tidak sihat.