“Suami saya seorang muslim yang baik” – Rihana Tepis Dakwaan ‘Sampah’ Yang Dia Bercerai Dengan Sultan?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Nampaknya spekulasi mengenai perceraian antara bekas ratu cantik Moscow, Rihana Oksana dan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V ini masih belum berpenghujung.

Rihana tampil sekali lagi beri respon berhubung dengan dakwaan pasal isu surat cerai tu.

 

Tidak menerima sebarang surat daripada pihak mahkamah

View this post on Instagram

Saya tertanya-tanya, apa sebenanya yang sedang berlaku dan 'sampah' apa yang ditulis oleh media bagi mensensasikan berita. Pertamanya ketika mendapat tahu mengenai berita perceraian itu, saya dan Leon berada di rumah kami di Rusia. Saya tak menerima sebarang sepina atau surat mahkamah. Keduanya, suami saya seorang Muslim yang baik, dia tidak akan membuat tindakan sedemikian tanpa pengetahuan saya. Undang-undang Islam menyeru untuk melindungi wanita. Seseorang wanita mempunyai hak, dan seperti manusia biasa, walaupun berada di luar negara, dia perlu mempertahankan kedudukannya agar menjadi contoh kepada wanita lain yang berada dalam keadaan serupa. Artikel-artikel terbaru yang disiarkan oleh media adalah tidak sah. Saya tidak akan tunduk kepada provokasi dan kekal berniat untuk mempertahankan maruah keluarga saya. Berdiam diri membawa maksud saya mengiyakan kebohongan. Anak, keluarga dan seluruh dunia sedang melihat saya, dan saya tak berhak untuk mengalah.

A post shared by Rihana Oksana Petra (@rihanapetra) on

Menerusi Instagram miliknya, khabar yang selama ini kita dengar itu tak betul, kata Rihana yang kini berada di Rusia bersama anaknya, dia langsung tidak menerima sebarang surat daripada pihak mahkamah yang mengatakan mereka dah sah bercerai.

Ketika mendapat tahu mengenai berita perceraian itu, saya dan Leon berada di rumah kami di Rusia. Saya tak menerima sebarang sepina atau surat mahkamah.”

Malah Rihana juga menegaskan bahawa ‘suaminya’ itu tidak akan membuat tindakan sedemikian tanpa pengetahuannya.

Suami saya seorang Muslim yang baik, dia tidak akan membuat tindakan sedemikian tanpa pengetahuan saya.”

Tambahnya lagi, segala spekulasi dikhabarkan selama ini tidak sah dan dia harus berani untuk mempertahankan maruah keluarganya.

Artikel-artikel terbaru yang disiarkan oleh media adalah tidak sah. Saya tidak akan tunduk kepada provokasi dan kekal berniat untuk mempertahankan maruah keluarga saya.”

Tegas Rihana lagi, selama ini dia berdiam diri bukanlah dia mengiyakan spekulasi -spekulasi yang dikhabarkan ini.

Berdiam diri membawa maksud saya mengiyakan kebohongan. Anak, keluarga dan seluruh dunia sedang melihat saya, dan saya tak berhak untuk mengalah.”

Sebelum ini Rihana ada membuat kenyataan bahawa dia masih isteri kepada Sultan Muhammad V, namun muncul pula kenyataan yang dikatakan peguam kepada Sultan Muhammad V mengesahkan perceraian itu dengan melampirkan satu surat.

 

Baca : “Boleh buat DNA test” – Rihana Oksana Terkesan Kenyataan Peguam Tuanku, Minta Lakukan Ujian DNA Untuk Kepastian

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.