“Sampai melambung” – Netizen Terkejut Tengok Kemalangan Melibatkan Lembu Ini

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Setiap kali kita memandu menuju keluar kawasan bandar atau bila kita ada di kampung pasti kita boleh nampak haiwan ternakan bebas berkeliaran. Boleh jadi kambing, boleh jadi juga lembu.

Korang kena ingat kalau korang kebetulan berada dekat kawan macam tu dan nampak haiwan ternakan ni berlegar-legar, korang mesti berhati-hati kalau tak nak kejadian yang tak diingini berlaku macam video kat bawah ni.

Sampai melambung

Bahaya weh kalau terlanggar lembu ni. Kecederaan dia boleh jadi patah tulang atau lebih teruk lagi boleh membawa maut. Fuhh, minta simpang lah dari jadi benda-benda macam ni dekat kita semua.

Kita tak boleh salahkan lembu atau haiwan ternakan ni sebab dorang bukan boleh fikir dan ada akal. Nama pun binatang kan. Kalau manusia tu kita boleh didik lagi. Al-fatihah untuk adik awak.

Lembu yang mahal pun dorang biar lepas macam tu je. Bila hilang bising, bila penyebab berlaku kemalangan diam membisu. Pihak berkuasa tempatan kena buat penguatkuasaan untuk pemilik haiwan ternakan ni. Bahaya weh.

Wah bagus gak idea ni. Bukan setakat komen je, siap bagi jalan penyelesaian lagi. Netizen macam ni lah yang kita mahukan. 

 

Baca:“Kawan kata best, saya cubalah” – Warga Emas 68 Tahun Ditangkap Rogol Lembu

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.