“Punca kematian, ‘Hang'” – Tak Tahan Terima Tekanan Daripada Keluarga Mertua Soal Hutang, Lelaki Akhirnya Bunuh Diri

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Antara masalah terbesar yang dihadapi orang Malaysia sekarang ialah hutang. Siapa saja kat atas muka bumi ni tak ada masalah hutang? Hutang PTPTN, hutang rumah, hutang kereta dan macam-macam hutanglah.

Apa-apapun, kalau korang masih boleh bayar hutang-hutang ni dan ada pasangan yang sangat memahami masalah yang korang hadapi tu tak apalah jugak. Harap-harap tak adalah antara korang yang terpaksa lalui seperti apa yang seorang lelaki ni lalui sehingga dia memilih jalan hitam untuk BUNUH DIRI! 

Berikut perkongsian netizen bernama Suhada Samsor di Facebook tentang clientnya yang tersepit akibat masalah hutang. 

 

“Dia maki hamun saya sebab dia tuduh memalukan dia dengan menelefon keluarga mertuanya” 

Menurut Suhada, clientnya yang berasal dari Kedah ini mempunyai masalah dalam membayar hutang pinjaman perumahan bulan-bulan.

Disebabkan dia tinggalkan nombor telefonnya kepada mertua lelaki ini untuk dihubungi, lelaki ni secara tiba-tiba call dia dan maki hamun kerana menuduh Suhada cuba malukan dia dengan keluarga mertua.

Sumber: Facebook

 

“Saya panggil dia dengan nada bersahaja, “Encik ok?””

Sumber: Facebook

 

“Isu dia – mertua kuat masuk campur hal rumah tangga, plus ipar dua parasit!” 

Sumber: Facebook

Bukan Suhada tak cuba bantu lelaki ni. Dia cuba tapi dia juga harus jadi profesional tanpa libatkan emosi untuk selesaikan masalah ini.

Sumber: Facebook

 

“Alangkah terkejut dan saya menangis bila dalam surat kematian, bila tengok kolum punca kematian ditulis…”

Namun Suhada tak pernah menyangka kesudahan kisah ini si lelaki tersebut memilih jalan perit iaitu dengan membunuh diri! Allahuuu… tak sangka begitu berat tekanan yang dialaminya. 

Sumber: Facebook

Yang admin tak boleh ‘brain’, bapa mertua si mati ini masih ada muka untuk hubungi Suhada dan meminta kalau boleh tukarkan nama rumah tersebut kepada nama anak lelakinya pulak. Hadoiiii… 

Sumber: Facebook

Apa-apapun marilah kita doakan semoga arwah tenang di sana dan ambil pengajaran besar daripada kisah ini. Al Fatihah… 

Baca: “Sampai satu masa, dia nak bunuh diri” – Wanita Dedah Kisah Adik Depression Sampai Kena Tahan Di Wad Mental

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!