in

“Panas sampai nak pitam” – Keluhan Frontliners Pakai PPE Seharian, Terpaksa Jirus Air Sebaldi Untuk Sejukkan Badan

3Jirus

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Bilangan kes Covid-19 di negara ini masih tidak menunjukkan trend penurunan. Dengan kehadiran varian yang lebih ganas, sektor kesihatan negara semakin hari semakin parah.



Yang paling terkesan dengan situasi semasa adalah para frontliners. Mana tidaknya, seharian terpaksa berada dalam PPE, panas sampai nak pitam. Kesian min tengok. Punya panas dalam PPE tu sampai kena curah air bagi sejuk. Tengok lah video @kangjery97 kat bawah ni kalau korang tak percaya.

 

Panas sampai nak pitam

Min tak bole bayang macam mana kepanasan pakai PPE dari mula kerja sampai habis shift tu. Kita ni yang tak buka kipas dalam bilik pun dah berpeluh, dalam PPE tu lagi lah takde kipas ke apa. Curah air je lah cara untuk bagi sejuk sikit. Kalau pitam tak dapat nak rawat pesakit Covid-19 pulak kan.

Screenshot 2021 05 23 At 2.43.52 PmAduhh.. tak sampai hati min tengok budak-budak kena swab test. Kita yang dewasa ni pun sakit kan. Kesian min tengok.

Screenshot 2021 05 23 At 2.45.18 PmOh baru tahu material PPE tu. Pakai mask pun sesak nafas sampai tumbuh jerawat sebab takde pengudaraaan, ini satu badan pulak. Patut lah sampai ada yang nak pitam.

Screenshot 2021 05 23 At 2.46.45 PmTerima kasih frontliner! Semoga usaha anda semua mendapat ganjaran disisinya. 

 

Baca: “Takde keperluan, tak payah keluar rumah” – Video Pengebumian Mangsa COVID-19 Undang Simpati Netizen

1Kebumi

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.