in

“Mak dah tak ada kan” – Dapat Petanda Pelik Cucu Cakap Nenek Meninggal, Wanita Cerita Detik Hitam Dirempuh Treler Sampai Keguguran

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Di zaman serba moden ni, rasanya tak ramai percaya dengan perkara karut macam ‘petanda’ atau ‘alamat’ yang kononnya bakal berlaku kejadian buruk ke atas diri seseorang. Tapi lain pula yang terjadi kepada wanita yang ditimpa kemalangan baru-baru ini.


Menerusi perkongsian netizen bernama Nadia di Twitter, awal tahun ini, dia telah mengalami kemalangan dirempuh treler sehingga menyebabkan ibunya meninggal dunia dan dia pula alami keguguran.

 

“Tiba-tiba anak buah yang paling rapat dengan emak datang bagitahu, mak usu awak nak tahu tak nenek saya meninggal” 

Menurut Nadia, semuanya bermula dengan petanda pelik apabila anak saudaranya yang masih kecil telah datang kepadanya dan memberitahu bahawa neneknya sudah meninggal dunia. 

Yang lagi pelik, emak kepada Nadia ni masih lagi hidup cumanya dalam keadaan tak sihat. Bila disoal kenapa budak tu bercakap macam tu, dia cuma cakap yang dia pun tak tahu dari mana dia dapat info macam tu. Uish pelik! 

Sumber: Twitter

 

“Dengan hati tak sedap terus terfikir macam ada benda nak jadi” 

Sumber: Twitter

 

“Emak pandang zul & air mata mengalir baru zul teringat adik & nad ada dalam kereta”

Sumber: Twitter

 

“Mak dah tak ada kan. Tapi nad tak nangis ke apa sebab tengah blur lagi” 

Sumber: Twitter

Sedih betul min baca kisah Nadia ini. Apa-apapun marilah kita sedekahkah Al-Fatihah buat ibunya dan mendoakan semoga Nadia dikurniakan rezeki untuk menimang cahaya mata lagi.

Bagi yang tertanya pasal alamat atau petanda tu, kita anggap sajalah ia hanya kebetulan semata-mata. 

Baca: Tinggal sebelah kaki” – Wanita Terlibat Kemalangan Sebab Lelaki Mabuk, Dipaksa Kahwin Kalau Nak Bayaran Ganti Rugi!

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.