in

Majikan ‘Reject’ Calon Kerja Sebab Kerap Minta ‘Disuap’ & Kuat Demand

Ft Majikan Bengang Dengan Calon Kerja

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Untuk mendapatkan sesuatu pekerjaan, adalah tanggungjawab calon untuk sentiasa bersedia dan akur dengan apa juga yang diminta oleh majikan, lebih-lebih lagi jika ia adalah waktu kita diterima bekerja di syarikat mereka.



Dengan rasa penuh gembira, pasti kita akan ikut sahaja segala syarat yang diberi kan? Tapi lain pula dengan kes calon yang dikenali sebagai Farhana berumur 23 tahun ini.

 

Banyak tanya & siap demand nak dekat tempat dekat dengan rumah

Menerusi Stomp, wanita dari Singapura ini mohon kerja sebagai pemberi risalah. Dia ada kongsikan mesej perbualan antara dirinya dengan bekas bakal majikannya itu, difahamkan ianya berlaku pada 12 Mei lepas.

Dalam perbualan itu, dilihat Farhana bertanyakan lokasi kerjanya, apabila diperjelaskan, wanita itu demand untuk dilakukan kerjanya itu di Tiong Bahru kerana lebih dekat dengan rumahnya.

Gambar 1 Gambar 2

Gambar 3

Selain itu Farhana juga turut bertanyakan arah jalan dan cara untuk menuju ke lokasi yang diberikan itu. Naik jelak nak melayan, majikan terus reject Farhana sebelum mereka bertelagah.

Gambar 4

Dilihat majikan itu juga menegur kelakuan Farhana yang menjadi punca dirinya masih tidak bekerja walaupun umurnya dah 23 tahun. Pergaduhan itu berlaku sampaikan Farhana nak saman lagi. Baca apa yang majikan tu respon.

Gambar 5

Perbualan mereka berakhir setelah Farhana sekat majikan tersebut. Perbualan antara mereka tersebar di media sosial dan netizen anggap bahawa tindakan majikan itu tidak ambilnya bekerja adalah perkara betul sebab terlalu minta ‘suap’.

Screenshot 2022 05 18 173321 Screenshot 2022 05 18 142144

Hurm, adakah korang rasa patut majikan reply macam tu? Atau memang dia patut buat macam tu?

Baca : “Contoh leader sebenar” – [VIDEO] Pekerja Stesen Minyak Tertidur Semasa Bekerja, Ini Jawapan Pakcik Shell…

Pakcik Shell Pekerja Tidur

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.