“Lucu banget kucingnyaaa!” – Kucing Rupanya Boleh Ganti Tuan, Ambil Parcel Daripada Abang Posmen!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Bila dah terlalu banyak shopping online, satu masalah yang dihadapi korang pastinya siapa yang nak ambik parcel yang korang order kalau korang tak ada di rumah. Benci tau!  

Tapi seorang gadis yang berasal dari Indonesia ni untung tau. Dia ada kucing yang boleh tolong ambil parcel yang dihantar ke rumah. Waaah kucing pun boleh terima parcel dari posmen sekarang! 

 

“Abang posmennya WhatsApp, kerana kucing aku naik ke jendela… ditulis yang menerima (parcel) ‘kucing'” 

Menurut posting yang viral di Twitter, gadis yang bernama Amalia ni kebetulan tak ada di rumah masa abang posmen dari J&T datang nak hantar barang.

Abang posmen tu pun WhatsApp lah dia tanya ada kat rumah ke tak. Apa yang posmen tu nampak ada seekor kucing je dok mengintai kat jendela. Dia apalagi, terus tulis penerima parcel tu “kucing” dan letak barang kat tepi tingkat je. Amboi abang posmen ni! 

Sumber: Twitter

 

“Kucing be like “Oh ya mas taro aja disitu””

Rata-rata netizen yang membaca posting ni memang gelak habis lah dengan gelagat abang posmen dan kucing tersebut. Siap ada yang reka-reka dialog lagi perbualan kucing tu dengan si abang posmen. Hadoii lawak! 

Sumber: Twitter

 

“Kucingnya lucu, kepo dia ya!” 

Sumber: Twitter

Min rasa lepas ni min kena bela kucing lah pulak. Kalau takde kat rumah, boleh kucing tolong ambik parcel masa posmen datang. 

Baca: “Syabas si bulus yang berjasa” – Kucing Jadi Hero Temui Bayi Perempuan Yang Dibuang Di Kawasan Pembakaran Sampah

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!