in

“Kalau nak sesuatu usaha lah sendiri” – Kata Ibu Bapa ‘Toxic’, Gadis Ini Terima Kritikan Hebat Dari Netizen

Feature Parents

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Fenomena untuk dapatkan telefon pintar Iphone 11 memang sudah tidak asing lagi. Ramai juga yang dapat telefon berjenama itu sebagai hadiah dari orang yang tersayang.



Baru-baru ini, seorang gadis telah memuat naik gambarnya bersama Iphone 11 yang dia baru sahaja dapat daripada pemberian oleh ibunya sempena keputusan cemerlang untuk peperiksaan SPM pada 2017 yang lalu. Wahh dapat hadiah 3 tahun kemudian.

https://twitter.com/dzubaharuddin/status/1193117687548760065?s=20

Tweet gadis ini bukanlah menjadi isu yang besar kerana Iphone yang dihadiahkan itu adalah pemberian hadiah oleh seorang ibu kepada anaknya.

Namun, ada seorang pengguna Twitter yang tertarik dengan tweet gadis ini lalu dia retweet satu kenyataan yang mengatakan bahawa ibu bapa yang toxic tidak boleh dikaitkan.

 

1 2
Sumber: twitter

Perkara ini menjadi berpanjangan apabila warga twitter rata-rata tidak berpuas hati dengan kenyataan gadis itu dimana mereka berpendapat bahawa tidak perlu untuk memburukkan ibu bapa di media sosial.

Tak beli iphone 11 untuk anak terus kene cop mak bapak toxic.

Ramai netizen yang bersetuju dengan pendapat lelaki ini bahawa gadis itu sebenarnya tidak mendapat iphone 11 lalu menyatakan ibu bapanya toxic.

Komen
Sumber: twitter

 

Koemn 2 1
Sumber: twitter

Ada juga netizen yang membuat andaian bahawa gadis itu sebenarnya bukan lah hendak mengata ibu bapanya toxic sebab tak dapat Iphone tapi mungkin disebabkan masalah dalaman yang lain.

 

Gaduh
Sumber: twitter

Tapi lepas kena kecam teruk dengan netizen, didapati Twitter milik gadis itu sudah tiada lagi. Mungkin dah deactive kot.

Woof
Sumber: twitter

Namun begitu, macam mana sekalipun, gadis ni tidak sepatutnya memburukkan ibu bapa di laman media sosial kerana secara tidak langsung membuka aib keluarga.

 

Baca: “Bukan pakai duit PTPTN” – Graduan Tayang iPhone 11 Masa Konvo Tepis Tohmahan Netizen Yang ‘Bitter’ Dengannya

Ncsajcnw

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.