in

“Jgn buat sbb marketing je bro. Duit tak berkat beb” – Mengaku Silap, Andika Putera Tampil Mohon Maaf Secara Terbuka

Andika9

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Walaupun dah tampil beri respon terhadap kecaman dan kritikan pedas warganet berikutan dengan strategi marketing yang berunsur lucah, tohmahan yang dilemparkan oleh netizen makin teruk kepadanya.



Disebabkan itu, dua instafamous  Andika Putera & Nadira Isaac yang menjayakan iklan ‘ubat kuat lelaki’ itu tampil memohon maaf secara terbuka melalui Instagram.

 

Saya terima dengan seikhlas hati, akan lebih berhati-hati “- Andika Putera

Menurut Andika, dia mengaku kesilapannya dan cuba memperbaiki diri untuk jadi lebih baik, sebagai manusia biasa Andika mengaku membuat kesilapan dan terima kecaman tersebut dengan hati terbuka.

Sebagai seorang duta untuk produk tersebut, Andika atau lebih mesra dengan panggilan Dika ini akan lebih berhati-hati dan akan memperbaiki diri sendiri.

Dalam video permohonan maaf Dika bersama Nadira itu, mereka juga akan berjanji untuk lebih peka dengan skrip iklan yang akan mereka tawarkan untuk iklan produk.

https://www.instagram.com/p/B5FO_ITgLSy/?igshid=13pg0c5ofqmlj

Menerusi IG live, Dika ada menjelaskan situasi sebenar yang terjadi, menurutnya dia tak sangka video tersebut boleh viral sehingga mengundang kecaman orang ramai di media sosial.

Katanya lagi video itu sebenarnya hanya untuk diberikan kepada pengusaha produk dan tidak perlu ditayangkan di Instagram sendiri. Ikuti penjelasannya ini.

 

Diaorang kata Dika tak perlu post IG Dika, diaorang hanya minta Dika bagi dekat dia”

 

Dalam pada itu, Nadira Isaac juga turut muat naik video permohonan maaf.

Sejujurnya ini adalah iklas dari hati saya . Saya minta maaf sangat2 dengan kesilapan yang dah saya buat . InsyaAllah selepas ni saya akan lebih berhati2 semasa bercakap . Saya mengaku salah saya . Saya hanya manusia biasa . Belajar dari kesilapan.”

Berikutan dengan permohonan maaf secara terbuka yang dilakukan semalam, ada warganet yang memberikan teguran kepada Andika terhadap tindakan yang telah dia lakukan itu.

 

Ko Islam beb. Senang je, ko tunjuk video tu kat mak ko. Agak-agak dia marah tak? – Netizen

Bagaimanapun ada je yang memberikan sokongan dan dorongan semangat, namun walaupun ada yang maki hamun Dika begitu profesional dan tak melatah.

Andika 1 Andika2 Andika3 Andika4 1 Andika5

Hurm, tak apalah mereka pun dah terima nasib mereka dan mengaku salah sendiri.

 

Baca : “Bayaran kepada kami berdua pon sangat lumayan” – Andika Putera Perjelas Pasal Lakonan Iklan Produk Lucah

Andika6

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.