“Ini namanya kongsi rezeki” – Sikap Murah Hati Makcik Jual Kuih Ini Buat Netizen Tersentuh

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Bersedekah itu adalah perbuatan mulia dan sering diangkat tinggi oleh masyarakat kita. Banyak cara yang boleh kita buat apabila kita dah pasang niat untuk bersedekah.

Kali ni admin nak cerita pasal seorang makcik peniaga kuih jalanan. Apa yang menariknya ialah bila seorang wanita ni nak beli kuih, makcik tadi ni bagi kuih lebih daripada yang diminta. Lepas tu makcik tu tak minta duit lebih. Sebelum korang confuse lagi, cuba baca tweet oleh @mokciknab kat bawah ni.

 

Kongsi Rezeki

Begitulah pemurahnya makcik jual kuih ni. Walaupun kita rasa pemberianya itu kecil, tapi hati orangnya pasti besar. Bagus betul makcik ni.

Betul, orang-orang tua ni ada power bab selit-selit duit ni. Silap-silap time tengah salam tu ada je isi dekat tangan. Itulah rezeki namanya.

Rasanya orang yang berniaga di kampung memang macam tu. Dia bukan fikir sangat untung rugi, tapi ebih kepada nak kongsi rezeki sesama orang lain. Murni sungguh hati orang macam tu kan

Betu tu Kak Dib. Semoga Allah limpahkan rezeki kepadanya dan untuk kita semua sekali. Moga satu hari nanti kita pun dapat buat benda yang sama macam ni kat orang lain. Amiiin.

 

Baca: “Ni bapak puteri ayu” – Netizen Terbahak Tengok Kuih Yang Dibuat Oleh Ibu Lelaki Ini

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.