“Biar miskin jangan bodoh” – Netizen Pakat ‘Serang’ Penjual Ni Lepas Viral Maki Hamun Pelanggan Tanya Pasal Produk

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Kadang-kadang barang tu tak bagus dan harga tak berpatutan pun pelanggan boleh beli kalau servis dan layanan yang diberikan kepada mereka tu bagus.

Itu juga faktor utama yang membantu untuk menaikkan perniagaan seseorang, tapi kalau layanan pun dah buruk, jual lah barang bagus, lawa dan elok macam mana sekalipun orang tetap menyampah, tak pasal-pasal reputasi bisnes terjejas bila dah viral.

 

Biar miskin jangan bodoh”

Memang adatlah kalau peniaga tu penat nak melayan karenah pelanggan, tapi perlu ke sampai nak maki hamun mereka semata-mata penat nak layan.

Padahal pelanggan tanya elok-elok, ada individu ini cuba bertanyakan kepada peniaga tentang harga casing yang dijualnya dan meminta gambar sebelum memberlinya.

Tapi, permintaan itu seolah-olah diendahkan dan siap perli nak marah-marah pelanggan lagi, kurang senang dengan tindakan peniaga itu, terus individu ini viralkan perbualan tersebut.

Perkongsian ni meraih lebih daripada 12,000 jumlah reweets selepas ia di kongsikan beberapa hari lepas di Twitter. Rata-rata netizen turut bengang dengan sikap biadapnya itu

Disebabkan tuan empunya badan tidak menutup nombor telefon, ramai netizen berpakat untuk troll peniaga tersebut.

 

Done backup – Netizen

Bukan itu sahaja, ada juga netizen lain yang kongsikan mereka deal dengan seller ni.

Silap besar kalau deal dengan whatsapp dah tak pasal-pasal kena viral. Apapun adab memang memainkan peranan penting dalam berurusan.

 

Baca : “Paksa saya rating 10 bintang.. untuk dapat deposit semula” – Owner Homestay B****** ‘Pedajal’ Pelanggan

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?