in

“Ada org lg susah” – Ibu Cari Barang Di Tong Sampah Buat Netizen Bergenang Air Mata

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Tatkala negara dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, ramai yang terkesan dan menderita. Ada yang sampai tak makan sebab dah takde duit sebab kena buang kerja.


Ada satu video yang buat ramai netizen sebak viral di media sosial. Dalam video tersebut, ada seorang ibu terpaksa cari barang di tong sampah. Admin tak pasti ibu tu cari barang apa, tapi korang boleh tengok video @danizaydi kat bawah ni dan nilai sendiri.

 

Kalau kita rasa kita susah, ada orang lagi susah

Allahu.. sebak admin dibuatnya. Kalau tengok komen dekat Twitter, ada yang kata ibu tu cari makanan dalam tong sampah. Sampai macam tu sekali punya takde duit. Nasib baik ada brader hulur duit untuk beli makanan.

Kita yang cukup makan ni pun kadang-kadang buang makanan berlebihan. Kesian orang susah, sampai ke tong sampah cari makanan.

Kesian dengar dan baca cerita-cerita orang susah yang terpaksa korek tong sampah untuk teruskan kelangsungan hidup. Kesian….

Betul, susah cari rezeki. Lagi-lagi kalau ibu tunggal, semua tanggungan kena settlekan sorang-sorang. 

Amiinn.. admin pun doakan akak ni dimurahkan rezeki. Mudah-mudahan akak sekeluarga sentiasa dalam lindungan Yang Maha Esa.

 

Baca: Suka Hati Buang Kotak Piza Tepi Jalan Dua Remaja Terpaksa Patah Balik Sejauh 80km Untuk Kutip Sampah

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.