“Sorry Abi I never meant to let you down..” – Peritnya Baca Luahan Anak Dari Keluarga Berpecah-Belah

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Tiada ayah atau ibu yang mahukan anak-anak hidup dalam keadaan keluarga berpecah-belah.

Sama ada terus dilupakan atau terpaksa berkongsi kasih sayang dengan ibu bapa bersama orang lain, itu antara option yang ramai ingin elakkan.

“Abi je cari anak-anak bila rasa rindu”

Tapi perkongsian seorang gadis bernama Husna diharap dapat membuka minda kebanyakan orang di luar sana, betapa peritnya hidup dalam keluarga yang berpecah-belah.

Husna memulakan ceritanya dengan message Whatsapp antara dia dan ayah digelar Abi.

Sumber: Twitter

Sedih dan kesal berkata macam tu tapi Husna tetap sayangkan Abi.

Kalau diberi pilihan, mestilah nak dua-dua!

Menurut Husna, pada awalnya dia tak kisah sangat sewaktu ibubapanya berpisah.

Cuma lama-kelamaan perasaan itu muncul selepas melihat kebahagiaan orang lain.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Tiba-tiba ayah datang jumpa anak-anak

Sumber: Twitter

Kenapa baru sekarang? Kenapa tak dari kami kecik?

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Hmm, bukan mudah jadi Husna atau mereka yang mengalami pengalaman sama.

Tak ada anak yang nak kan keadaan macam ni

Tak ada ibubapa yang nak berpisah dengan anak mahupun sebaliknya.

Lagi-lagi apabila anak itu sedang meningkat dewasa dan belajar erti kecewa.

Sumber: Twitter

Hari abah angkat kaki, titik noktah pada segalanya

Masalah ini bukan saja berlaku pada Husna seorang malah ramai lagi mereka di luar sana.

Rindu sangat-sangat pada insan bergelar ayah kan?

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Semoga mereka yang berada dalam situasi ini menemui kebahagiaan dan berakhir dengan jalan baik. Masih belum terlambat untuk betulkan keadaan.

Baca: “Kena ingat, isteri ini Allah yang kasi” – Ex-Wife Tetap Jaga Suami Walaupun Dah Diceraikan

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Suraya Roslan

Penggemar graphic tee dan sentiasa berangan-angan untuk mengelilingi dunia.