”Selagi darah tu tak keluar, selagi tu lah tangan sakit” – Teknik DIY Keluarkan Darah Beku Dari Dalam Kuku Ini Ditempias Doktor Sebab…

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Korang ada tak pengalaman yang jari tu tersepit dekat pintu? Sampai lebam warna biru sebab ada darah beku dalam tu. Sakit weiii

Baru-baru ni seorang pengguna Twitter telah berkongsi cara mudah untuk menghilangkan rasa sakit tu.

Menurut @realslowrun dia telah menggunakan kaedah DIY iaitu menebuk jarum di kawasan yang mempunyai darah beku.

Gunakan jarum dan tebuk di atas kawasan darah beku.”

Katanya korang perlu tebuk kuku dengan cara drilling supaya kita sendiri tahu bila sepatutnya perlu berhenti. Alah biar jangan sampai tembus ke hujung jari la.

Tambahnya lagi, kebersihan adalah perkara yang paling utama supaya tak berlaku sebarang jangkitan kuman ataupun penyakit lain.

Namun, seorang doktor telah memberi komen terhadap tweet pemuda ini. Katanya, adalah lebih baik jika kita pergi merujuk kepada pihak yang lebih pakar dan arif seperti di klinik atau hospital. Hmm kalau min pun tak berani nak buat sendiri.

Sumber: Twitter

Bagaimanapun, terdapat juga netizen yang memberi komen tentang pengalaman mereka mengenai jari yang mempunyai darah beku.

”It was a mistake to keep it”

Sumber: Twitter

”Hampir dua bulan tak boleh nak jalan dengan betul”

Sumber: Twitter

Tapi macam mana sekalipun admin harap kalau korang nak ikut cara ni pastikan kebersihan tu jadi keutamaan ye. Kalau tak berani just pergi jumpa Dr je.

 

Baca: “Sakit otak ke?” – Dipaksa ‘Layan’ Adik-beradik Suami Sampai Tak Tahu Mengandung Anak Siapa

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Naqiuddin

Hey whatsapp gais. Layan anime tak?