in

“Saya mesej dia, dia tak buat apa-apa pun” – Wanita Dakwa Idea Pernah Dicuri Vivy, Harga RM 5 Jual Sampai RM 500?

Nampaknya isu tentang Vivy Yusof masih lagi hangat diperkatakan oleh golongan netizen di alam maya, terkini ada seorang wanita yang lebih dikenali sebagai Syaza Yunos mendedahkan dan mendakwa bahawa dirinya pernah menjadi mangsa ‘curi’.

 

Simpan je lah air mata tu”

Menerusi perkongsiannya di Twitter yang kini telah meraih lebih daripada 3,000 jumlah perkongsian, dia mendakwa bahawa idea dia pernah dicuri oleh iIvy.

Disebabkan namanya tidak dikenali, para pelanggan bertanyakan kepadanya jika dia pernah bekerja dengan Vivy Yusof.

Katanya, barang yang dijual hanyalah RM 5, tapi Vivy jual sampai RM 500. Katanya, dia ada berhubung dengan Vivy tapi tidak dilayan.

 

Berikutan dengan dakwaan yang viral, ramai netizen tertanya-tanya apakah contoh produk yang diciplak itu.

Warganet yang ‘mata tajam’ terjumpa perkongisan lamanya yang membuat perbandingan pada keluaran jenama dari syarikat yang di salurkan idea dengan VIvy punya.

Dalam perkongsian itu, bukan sahaja dia punya idea, dari jenama lain juga ada.  Perkongsian ini dibuat pada 1 April yang tahun lepas.

Biarpun tidak tahu apa produk spesifik yang didedahkan berkenaan dengan idea dicuri, perkongsian diatas telah membuatkan netizen terkesima, ada juga yang mengutuk dek kerana reputasi nama Vivy yang kini sedang buruk.

Walaubagaimanapun, ramai juga menggesa wanita ini untuk mmelampirkan imej-imej lain sebagai bahan bukti.

Bagaimanapun, ramai yang juga yang menasihati wanita ini agar mendaftar segala rekaannya dekat Intellectual Property supaya dapat dijaga dan tidak ditindas.

 

Baca : “Dah orang tak suka, orang sign lah” – Vivy Yusof Nak Saman Orang Yang Buat Petisyen Letak Jawatan Ahli Lembaga Pengarah UiTM?

Sumber: Twitter