in

“Dah orang tak suka, orang sign lah” – Vivy Yusof Nak Saman Orang Yang Buat Petisyen Letak Jawatan Ahli Lembaga Pengarah UiTM?

V9

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Akibat kecaman dan tohmahan yang dilemparkan kerana kenyataannya sebelum ini, ramai yang marah dan menghentamnya di media sosial.



Biarpun Vivy Yusof telah menjelaskan mesej sebenar apa yang disampaikan akibat kenyataannya yang telah disalah tafsir, kemarahan warganet nampaknya tidak surut sehinggakan ada yang membuat petisyen untuk Vivy Yusof letak jawatan sebagai Ahli Lembaga Pengarah UiTM.

Berikutan itu Vivy ada muat naik video di IGTV untuk tampil ‘buka mulut’ terhadap isu ini.

 

Saya akan ambil tindakan undang-undang” – Vivy Yusof

Tujuan dia muat naik video tersebut adalah untuk menjelaskan situasi sebenar, ini kerana kecaman yang dilemparkan kepadanya dikatakan agak keterlaluan sehingga timbul satu fitnah dimana ada netizen membuat kenyataan palsu pasal dirinya.

Malah dalam pada itu dia juga ada beri respon terhadap individu yang maki hamun dirinya sambil memegang Quran.

Dalam video berdurasi 7 minit 48 saat itu, Vivy ada menjelaskan yang dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang fitnah dirinya dan buat petisyen untuk dia letak jawatan.

Segala tindak tanduknya diperhatikan, jadi netizen screen record semula kenyataan dimana dia ingin menyaman individu yang membuat petisyen itu.

Ia telah membuatkan netizen makin marah, kerana bagi mereka itu adalah hak mereka untuk melakukan petisyen itu.

 

Dah orang tak suka hang orang sign la – Netizen

V 1

V2 V3 V4 V5

Dalam perkongsian IG Story miliknya juga, Vivy ada mendedahkan bahawa golongan yang buat petisyen itu telah dibayar.

Haihh, tengah-tengah masa macam ni eloklah kita fokus pada kesihatan kita, sama-samalah kita doakan  Covid-19 ini hilang.

 

Baca : “TAK LAYAK!” – Lebih 62,000 Netizen Sign Petition ‘Vivy Yusof Harus LETAK JAWATAN Sebagai Ahli Lembaga Pengarah UiTM’

Vv

 

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.