in

“Sampai berdiri pun tertidur, letih sangat tu allahu..”- Abang Runner Tertidur Berdiri Sambil Galas Beg Makanan Buat Netizen Syahdu.

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Ramai yang mengeluh penat kerja seharian meskipun pejabat penuh dengan aircond di kiri dan kanan. Ada pula yang kata punggung kebas sebab 8 ke 9 jam duduk di kerusi pejabat , ada yang mengomel pejabat terlalu sejuk sampai terpaksa pakai sweater dan macam-macam lagi.


Namun pernahkan kita terfikir bagaimana pula dengan mereka di luar sana yang kerja di bawah panas terik matahari dengan cuaca kadangkala tak menentu kadang hujan kadang panas.

Ada pula yang bekerja di tepi jalan raya yang keselamatannya hanya ‘menanti masa’. Itu belum lagi kerja di sektor pembinaan yang terdedah kepada bahaya setiap masa.

**Pernahkan mereka mengeluh? Meskipun gaji yang diperoleh hanya seciput. Bagi mereka asalkan cukup makan pakai anak bini sudah memadai.

 

“Abang Runner sampai tertidur”

Bagaimanapun gambar yang viral di media sosial baru-baru ini cukup menyentuh hati netizen dan menzahirkan keinsafan kepada sesiapa yang melihatnya, gambar ni pun admin ambik dari page facebook Anak Felda.

 

KETIKA KITA MENGELUH LETIH.

“Abang runner ni sampai tertidur penat demi mencari rezeki yg halal. Berteduh di bawah jambatan ketika hujan. Semoga dipermudahkan dan dimurahkan rezeki bagi mereka bekerja dengan penuh jujur serta iklas.”

 

Sumber : Facebook

Admin tengok gambar ni pun sedih bila fikir-fikirkan balik waktu kita mengeluh dengan kerja dan tugasan yang dilakukan seharian..Padahal ramai lagi yang mengalami situasi lagi teruk

Malah ramai netizen tersentuh hati melihat kesungguhan dan pengorbanan lelaki tersebut demi mencari sesuap nasi.

 

“Peloh meleleh dr hujong rambut ke hujong kaki”

Sumber : Facebook

So lepas ni kerja dengan bersungguh-sungguh dan jangan mengeluh okay! 🙂

Baca : Mereka yang pergi umrah, aku yang menangis Viral Video Dua Pemandu Grab Sujud Syukur Lepas Dapat Tahu Menangi Hadiah Program Umrah

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.