Punggung Lelaki Ini Jadi Tumpuan Gadis Berhijab Di Twitter

Baru-baru ni, seorang lelaki upload gambar rakannya tengah posing sakan sebagai Spiderman kat Twitter, konon dengan niat nak tunjuklah dia sanggup buat apa je demi dapatkan angle terbaik untuk tangkap gambar kawan dia.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Tapi niat kawan dia ni undang komen nakal netizen terutamanya perempuan lepas bahagian punggung si lelaki tersebut dilihat agak menonjol dan menarik perhatian mereka. Ish, ish gatal korang ni ye!

 

“Nice butt eh…” 

Gadis-gadis di media sosial tanpa segan silu drop macam-macam jenis tweet lepas tertengok bahagian tubuh rakan pengguna Twitter ni. Lebih mengejutkan, kebanyakannya datang dari gadis yang bertudung. Ops!

Sumber: Twitter

 

“Perempuan otak kuning, harap bertudung… tapi nafsu lembu Afrika.”

Macam manapun, komen ‘gatal’ gadis-gadis ni dapat sindiran dan kritikan daripada netizen yang menganggap perempuan bertudung sekarang semakin lama semakin murah dan tak ada adab. Harap pakai tudung saja tapi otak kuning. Ye ke macam tu??

Sumber: Twitter

 

“Lelaki je tak boleh tengok perempuan, nanti dicop pervert. Perempuan semua boleh”

Tak cukup dengan tu, kaum lelaki juga sempat perli orang perempuan yang dikatakan sangat defensive kalau isu gangguan seksual. Tapi kalau orang lelaki pulak yang kena, orang perempuan tak dipersalahkan pun. Ah gitew!

Sumber: Twitter 

Apa pendapat korang mengenai isu ni? Rasanya boleh dipanggil macam gangguan seksual jugak ke kalau gadis drop komen nakal macam tu dengan orang lelaki. Apa-apapun sebagai wanita yang berhijab, eloklah jaga kesopanan diri. 

Baca: Netizen Bergaduh Gara-gara Iklan Kondom Ni!

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!