“Nur 2 karya yang sempurna? Tidak..” – Kenapa Pula Azhan Rani Buat Pengakuan Macam Tu?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Dah beberapa hari drama panas, Nur 2 tamat siarannya di slot Samarinda TV3. Tapi ia masih diperkatakan oleh para peminat drama tempatan.

Chemistry para pelakon dan jalan cerita yang menginsafkan diangkat sebagai tarikan utama drama 15 episod ini.

Azhan Rani tak puas hati?

Antara watak yang paling dinanti-nantikan oleh penonton semestinya watak Ustaz Syed Hamadi, selain Nur dan Ustaz Adam.

Sumber: Instagram

Skrip dan lakonan mantap pelakon Azhan Rani membuatkan karakter itu dibenci tapi pada masa sama juga, ia juga dianggap kelakar.

Walaupun begitu, kenyataan Azhan ni macam ada yang tak puas hati?

Sumber: Instagram
Sumber: Instagram

Ooh, macam tu! Biasalah kan, tak semua orang setuju dengan setiap jalan cerita dan ending sesuatu drama tu.

Tak mungkin pengarah dan para pelakon dapat puaskan hati setiap pihak. Sedikit sebanyak mesti ada yang tak berkenan.

Karya yang baik, pelakon yang hebat

Tapi rasanya rata-rata penonton suka dengan watak dan script Nur musim kedua ni sebab ia agak lain daripada yang lain.

Bukan saja cerita ni menampilkan pengajaran tapi pelakon-pelakon yang ada pun dikatakan perfect!

Sumber: Instagram
Sumber: Instagram

Realitinya tetap ada watak sebegini

Sumber: Instagram

“Bukan niat jatuhkan golongan agama..”

Tanpa sedar, kita dah terbiasa disajikan dengan cerita-cerita yang lebih ke arah fantasi, kisah cinta dan segalanya yang indah belaka.

Kalau tak drama anak orang kaya jatuh cinta dengan orang miskin, mesti cerita pergaduhan keluarga harta berjuta-juta.

So, kira berani jugalah pengarah drama Nur 1 dan 2, Shahrulezad Mohameddin ketengahkan isu semasa yang berlaku terutamanya bila melibatkan sisi gelap golongan agamawan.

Sumber: Projek MM

Bak kata Shahrulezad:

“Saya faham bila ia tidak dapat diterima tetapi lama-kelamaan, mereka akan terima benda yang saya cakap itu benar dan bukan rekaan.

“Bukan niat saya menjatuhkan golongan agama namun saya hanya bercerita golongan ini wujud. Selagi bukan nabi, mereka bukan maksum.”

Apa-apa pun, semoga drama seperti ini diangkat dengan lebih kerap ke kaca TV.

Baca:[Video] “Kalah mulut orang perempuan” – Inilah Jadinya Bila Orang Lelaki Emosi Tengok Drama Nur 2, Pecah Perut Tengok Dorang Weh!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Suraya Roslan

Penggemar graphic tee dan sentiasa berangan-angan untuk mengelilingi dunia.