“Mencegah itu lebih baik” – Lelaki Ini Kongsi Cara Keluarkan Duit Di ATM Dengan Selamat Ketika Musim Covid-19

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Kerajaan telah mengumumkan perintah kawalan pergerakan selama dua minggu untuk mengawal wabak Covid-19. Selama tempoh tersebut, kita hanya dibenarkan keluar dari rumah untuk urusan penting sahaja.

Kali ini admin nak kongsikan cara-cara yang selamat untuk ke bank bagi urusan pengeluaran duit.

Menerusi Facebook, Syafiq Shukri telah kongsikan langkah-langkah yang dibuat olehnya untuk mengeluarkan duit dari mesin ATM untuk mengurangkan risiko jangkitan Covid-19.

"PREVENTION IS BETTER THAN CURE" Beribu orang akan guna Bank & Stesen Minyak setiap hari.Amalkan Hand Sanitizer sebelum…

Posted by Syafiq Shukri on Wednesday, March 18, 2020

 

Menurutnya, dia telah menjadi agak paranoid dengan wabak Coronavirus yang berbahaya ini lebih-lebih lagi isterinya kini sedang sarat mengandung lapan bulan.

Selain itu, dia juga akan menggunakan hand sanitizer terlebih dahulu sebelum memakai sarung tangan getah.

Rata-rata netizen mahu mencuba cara ini untuk keluar jika ada urusan penting seperti ke bank atau mengisi petrol di stesen minyak sebab Coronavirus kan merebak melalui sentuhan.

Namun, ada juga yang tidak menyokong perkara ini sebab katanya sarung tangan getah yang telah digunakan ini tidak boleh dibuang sesuka hati ke dalam tong sampah biasa. Macam tu pulak. 

Selain itu, yang lain pula mengatakan bahawa sarung tangan ini perlu dibuang ke dalam tong sampah biohazard. Bukan ke tong sampah tu ada kat hospital je? 

Admin rasa terpulang lah pada diri masing-masing nak ikut ke tak cadangan ni asalkan tak memudaratkan orang lain. 

 

Baca: “Jaga adab, jaga kesihatan” – Akibat Bimbang Penularan Wabak Covid-19, Kenduri Kawin Sediakan Hand Sanitizer

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: