“Kok ziarah kubur pakai celana pendek?” – Nia Ramadhani & Suami Dikecam Gara-gara Tak Menutup Aurat Ketika Menziarah Kubur Bapa

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Awal Ramadan lepas, ramai di antara kita telah meluangkan waktu untuk menziarahi kubur ahli keluarga masing-masing. Perkara ini tidak terkecuali buat golongan artis dari negara seberang yang mempunyai budaya yang sama seperti Nia Ramadhani dan keluarganya.

Menerusi perkongsian Nia di Instagram dua hari lalu, dia telah menziarah kubur arwah ayahnya bersama suami, anak-anak dan kaum keluarga lain. Namun posting gambar tu telah menarik perhatian netizen ramai untuk mengecamnya. Uik kenapa pulak? 

 

Suami pakai seluar pendek, isteri tak tutup aurat betul-betul

Gambar yang dimuat naik dua hari lepas itu menunjukkan pelakon yang terkenal dengan sinetron Bawang Putih Bawang Merah ini hanya memakai jeans dan berselendang ketika melawat kubur ayahnya. 

Malah suaminya jugak nampak chill je memakai seluar pendek ketika melawat kubur bapa mertua. Uish boleh ke pergi kubur pakai macam tu je? 

View this post on Instagram

Assalamualaikum Papa..

A post shared by Nia Ramadhani Bakrie (@ramadhaniabakrie) on

 

“Datang, tabur bunga, habis tu pulang. Sejak kapan orang ziarah pakai celana pendek?” 

Kalau korang ingat netizen kat Malaysia ni dah cukup pedas kritikan dorang, haa nampaknya korang silap. Netizen kat Indonesia pun boleh tahan panas jugak kecaman dorang. Boleh pusinggg kepala min membacanya! 

Sumber: Instagram

 

“Mau ziarah apa mau ke tempat peranginan mbak?” 

Sumber: Instagram

Apa-apapun min doakan semoga Nia sekeluarga mendapat hidayah dan dipermudahkan urusan ketika di bulan Ramadan ni.

Baca: “MasyaAllah sudah tunai haji tapi pakai seksi…” – ‘Bawang Merah’ Kena Kecam Sebab Tak Jaga Tingkah Laku

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!