“Kicap ni orang miskin je makan”- Disebabkan Kutuk Pisang Cicah Kicap, Pemuda Ini Dihentam Teruk Dengan Netizen

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Setiap orang ada selera masing-masing, contohnya kalau makan roti canai biasanya kita cicah dengan kari atau kuah dal kan?

Tapi ada antara kita yang makan roti canai cicah susu pekat, gula, sambal dan banyak lagi. Namun itu terpulang pada selera masing-masing.

 

“Kicap ni orang miskin je makan”

Tapi isu ‘pisang kicap vs pisang cheese’ yang tengah hangat kat twitter ni sedikit berbeza bilamana seorang pemuda bertindak mengutuk bahawa kicap itu sebagai ‘makanan orang miskin’.

Kisahnya bermula bila pemuda tersebut membuat posting di twitter mengatakan yang pisang goreng + sambal kicap sebagai BIG NO…maka bermulalah kisah ‘perang’ tersebut.

Sumber: Twitter

 

“Kalau tak suka boleh ja duduk diam diam, tak payah nak rendahkan citarasa orang…”

So disebabkan ‘pandangan’ dia terhadap kicap sebagai makanan orang miskin, rata-rata netizen menghentam pemuda ini sebab no respect pada makanan dan orang lain.

Korang baca sendiri, komen-komen netizen pasal isu ni.

Sumber: Twitter

 

“gahsgahshah tweet tu aku curi tweet orang lah…”

So disebabkan ramai yang bengang dengan kenyataan pemuda ini, maka admin pun usha lah twitter pemuda tersebut  sebab nak tau cerita sebenar.

Sumber: Twitter

 

Haa jadi acaner?

Baca : Teringin nak f*ck student sendiri; Cikgu Post Gambar Student Tengah Study Dekat Twitter, Netizen Nak Report

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.