“Jin menyamar jadi suami dan berjimak dengan wife dia”

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Meletakkan kepercayaan kepada sesuatu yang lain selain daripada Allah adalah perbuatan yang syirik. Umat Islam perlulah bertaubat dan kembali kepada-Nya.

Baru-baru ni seorang wanita bernama Fatihah kongsi kisah seorang pakcik berasal dari Muar berusia lingkungan 50-an yang datang berubat dengan maknya selepas dah menuntut pelbagai ilmu selama bertahun-tahun lamanya.

Sumber: Twitter

Katanya, keinginan pakcik tu nak memulihkan diri dari ilmu yang dituntut datang lepas macam-macam perkara jadi kepadanya. Nak ada ilmu-ilmu tu pun macam-macam benda yang jadi nak bagi lekat.

Sumber: Twitter

Bukan tu je, pakcik tersebut pun ada menceritakan ibarat berada di alam lain sehinggakan bila dia bangun dari tidur, barangan seperti keris akan wujud di sebelahnya.

Sumber: Twitter

Tambah Fatihah lagi, setelah mempunyai ilmu-ilmu tersebut orang sekeliling akan mula menghormati dan takutkannya walaupun waktu itu belum mempunyai apa-apa pangkat.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Barang-barang yang ada, pakcik tu masih simpan dan emas yang ada pun adalah asli. Keris miliknya tu pun bukannya kosong tau tapi mempunyai ‘isi’.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Fatihah pun memberitahu anak pakcik berkenaan cuba membunuh diri menggunakan keris tersebut kerana dirasuk ‘benda’ itu. Yang paling dahsyat bila ‘benda’ tu menjelma sebagai pakcik tu.

Sumber: Twitter

Pakcik tu pun sebelum ni berhabis ribuan ringgit sebab nak berubat tapi ‘benda’ tu termasuk keris yang disimpan, walaupun dah dibuang akan kembali kepadanya.

Sumber: Twitter

Kata Fatihah, ‘benda’ tu dah sebati dalam diri pakcik sampaikan masa nak berubat, pakcik tu siap menangis dan cuba untuk hentikan proses nak berubat. Tapi sebenarnya bukan pakcik tu pun yang berkelakuan macam tu tapi ‘benda’ yang ada berdamping dengannya.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Ujar Fatihah, emaknya membantu pakcik tersebut untuk membuang ‘benda’ yang duduk dekat barang-barang tu dan menasihati orang ramai terutamanya lelaki untuk tidak menuntut ilmu yang pelik-pelik sebab takut memakan diri di kemudian hari.

Sumber: Twitter

Benda-benda macam ni jangan dibawa main. Kalau nak mintak pertolongan, mintak tolong pada Allah.

Baca: “Tolong jangan buang anak tak berdosa”

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Amalina Zainal

Seorang yang optimis dan teliti serta berkemahiran dalam berkomunikasi; boleh bekerja dalam pasukan, berfikiran terbuka dan seorang yang menepati masa.