“Heboh sebab kawan TAHI!” – Netizen Bongkar Punca Kisah Aliff Aziz & Nismell Terkantoi, Kes Kawan Tikam Belakang!

Sebab itulah orang kata, kalau nak berkawan, pilihlah kawan yang bawa kebaikan dan ajar kita buat benda-benda yang berfaedah. Bukannya kawan yang ajak melepak di tempat yang tak elok atau pesongkan kita daripada agama. Inilah yang mungkin berlaku kepada skandal Aliff Aziz, Nismell yang viral baru-baru ni.

Menurut satu perkongsian di Facebook, netizen ini berpendapat bahawa terkantoinya siri kecurangan Aliff Aziz ni dengan gadis berusia 17 tahun hanyalah kerana sikap seorang kawan yang berhasad dengki. Uishh! 

 

“Tapi korang tau tak dari mana datang cerita tu? Dari seorang kawan TAHI. Kawan rapat. Tulah orang cakap kawan serapat mana pun…” 

Bagi yang mengikuti kisah ini, korang mesti dah tahu kan yang punca kes Nismell dan Aliff ni terbongkar ialah kerana rakannya bernama Manja mendedahkan gambar tersebut di Instagram.

Kata netizen ni, disebabkan pendedahan tu so called ‘rakan baik’ Nismell tersebut telah mendapat pujian ramai oleh netizen. Walhal bagi yang tak tahu, mereka berdua tu sama saja kerana masing-masing berperangai liar. 

Sumber: Facebook

Sumber: Facebook

 

“Nampak sangat dia sengaja naikkan isu pasal hutang untuk jadi reason viralkan kawan dia. Ambik kesempatan atas kebodohan kawan sendiri” 

Tambah netizen ni lagi, dia bukan nak membela Nismell atau apa-apa, cumanya apa yang ingin ditegaskan di sini ialah sikap kawan makan kawan yang dilakukan Manja terhadap sahabat baiknya tu.

Itulah dulu bukan main sama-sama menari dalam Instagram, bila ada kesempatan… tak sangka pulak didedahkan habis aib kawan kan? Haih… 

Sumber: Facebook

Sumber: Facebook

So korang rasa macam mana? Bagi min, sebab tu lah pentingnya kita cari kawan yang soleh dan baik budi pekerti. Kalau kawan dengan orang baik, kita pun tertarik nak buat kebaikan kan? Ini dah pilih kawan seksi meksi macam tu… hmm korang tahu-tahu sendirilah apa akibatnya. 

Baca: [TERKINI] Aliff Aziz & Bella Astillah Sah Cerai Talak Satu!

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!