in ,

“Dah tua ingat mati sikit” – Netizen Maki Hamun Sebab Ada Video Parodi Kutuk Ustaz Ebit Lew?

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Nampaknya sikap murni Ustaz Ebit Lew ini telah menjadi satu isu apabila ada segelintir ahli pendakwah sendiri yang tak berkenan dengan caranya.


Lebih melampau lagi, sampai ada pihak yang sanggup troll  dengan membuat satu video yang dikatakan bertujuan untuk memerli Ustaz Ebit Lew.

 

Ingat bagus sangat”

Dalam video itu dapat dilihat ada seorang ‘ustaz’ membawa sumbangan dan diberikan kepada orang susah, sempat juga watak ustaz itu memberikan dakwah kepada insan tersebut.

Namun, disebalik pemberian itu sebenarnya si penerima sumbangan itu hanya berlakon semata-mata kerana baginya orang yang memberikan sumbangan ini niatnya hanya untuk emnayang dimedia sossial, sikap baiknya hanyalah sandiwara semata-mata.

Maka sebab itu lah watak penerima sumbangan itu juga menipu, korang video penuh yang dimuat naik semula oleh satu channel Youtube kat bawah ni.

Kalau dilihat sketsa itu seolah-oleh ingin ditujukan kepada Ustaz Ebit Lew, kita semua tahu yang Ustaz Ebit sekarang bergiat aktif malakukan kerja amal dengan menghulurkan bantuan.

Malah, ia menjadi isu apabila dikatakan penerima itu sebenarnya dah banyak dapat bantuan daripada orang lain.

Ramai yang marah dengan tindakan mereka ini melakukan sketsa tersebut, bagi mereka ia bukan sahaja mengutuk Ustaz, tapi memperlekehkan orang-orang susah juga.

Betul, mungkin ada yang menipu tapi andaikata ditipu sekalipun anggaplah kita yang menghulukan bantuan ni teraniaya.

 

Tua-tua akal macam budak – Netizen

Video ini mudah didedahkan apabila ada warganet di Twitter mendedahkannya, ramai yang begitu marah dengan tindakan mereka ini.

 

Baca : “Ebit Lew kapiaq pura-pura islamist, hiduplah dalam masyarakat yang riak”;- Ustaz Abu Syafiq Dakwa Facebook Digodam

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.