in ,

“Celah mana terhibur anj*ng” – Netizen Sumpah Seranah Bila Pemuda Ini Buat Lawak Dekat Penterjemah Bahasa Isyarat Berita

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Ada perkara boleh buat lawak, ada perkara kita kena bataskan untuk menjaga sensitiviti lebih-lebih lagi ia melibatkan Orang Kelainan Upaya (OKU).


Agak nampak biadap apabila ia dipersendakan, ada satu video di Facebook viral apabila ada orang terhibur individu tak bertanggungjawab sunting video penterjemah bahasa isyarat dengan lagu.

 

Celah mana terhibur

Video yang dikongsikan oleh Anaz Nazrul telah dimuat naik pada 1 September lepas tetapi kembali viral baru-baru ini.

Video berdurasi 30 saat itu menunjukkan seorang penterjemah bahasa isyarat untuk berita disunting dengan lagu Haa Tepuk. Mereka selitkan bahagain MK nyanyi yang ada mungkin ada maksud tersirat dalam bait-bait lirik itu.

 

Ternyata video itu telah mengundang rasa kurang senang netizen, mereka menyifatkan ia seolah mempersendakan orang-orang OKU.

 

Ingat lawak ke b*bi – Netizen

Ramai yang naik angin dengan cara individu yang sunting video ini lakukan, malah bagi netizen ia tidak mendatangkan sebarang hiburan dengan mempersendakan mereka.

Pemuda yang kongsikan video ini menerima kecaman kerana dianggap tidak sensitif dengan kekurangan seseorang. Harap tahun 2020 ni sama-sama lah kita boleh buang mentaliti kelas ketiga.

 

Baca : “Ingat manusia ni span?” – Kongsi Tips Minum Air 7 Liter Sehari, Lelaki Ini Terima Kecaman Netizen

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.