in ,

“Bukan nak riak”- Netizen Pertahan Tindakan Ustaz Ebit Liew Bantu Frontliners Walaupun Dipertikai Pendakwah Lain

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Umum sedia maklum keadaan negara kita yang dilanda wabak Covid-19 semakin hari semakin membimbangkan. Para frontliners yang berhempas-pulas setipa hari memang sangat kurang rehat. Kesian admin tengok.

Memikirkan tentang kepayahan dan kepenatan mereka, pendakwah bebas Ustaz Ebit Liew tampil memberikan sumbangan kepada mereka. Walaubagaimanapun, ada segelintir orang yang kurang senang dengan niat murni beliau. Ikuti tweet oleh @akhifairuz_ kat bawah ni.

 

Orang dah tolong pun kena kecam

Begitulah manusia, ada je benda tak kena kat mata dorang. Kalau kita buat jahat kena kecam, bila buat baik ada pulak orang dengki tuduh itu ini.Harap bersabar lah sapa yang kena sindir atau tuduh tu ye.

Betul, sepatutnya kita kena berlumba sedekah, bukan berlumba kecam orang itu ini. Kalau tak puas hati tu tegur lah depan-depan, sindir-sindir ni tak gentleman lah.

Yang ni pun admin setuju. Akhlak yang baik semua orang suka, jadikan teladan untuk orang lain ikut. Nanti semua orang buat baik, baru seronok sama-sama dapat keberkatan kan.

Orang yang kecam tak minta maaf pulak. Tahu nak kecam je. Cuba tolong sekali gak. Keluar duit poket sendiri sedekah kat orang lain.

 

Baca: “Terima kasih sebab prihatin dengan kami” – Ustaz Ebit Lew Bekalkan Aircond Portable, Mask dan Kelengkapan Lain untuk Frontliner

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: