“Saman kontraktor tu” – Beli Mahal, Penduduk Perumahan Baru Di Alamanda Marah Bila Tembok Pagar Bergoyang Sampai Tumbang

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Memiliki hartanah sendiri sudah semestinya menjadi azam setiap individu, pasti teruja dapat bila tahu permohonan itu diluluskan, makin ghairah bila nak dapat rumah tu lebih-lebih lagi kalau ianya satu kawasan perumahan yang baru dibangunkan.

Tapi keterujaan yang selama ini ditunggu-tunggu berubah menjadi hambar buat pembeli rumah di satu kawasan perumahan baru di Alamanda ini apabila terjadinya kemalangan yang mengamcam keselamatan penduduk.

 

Harga rumah macam yahudi tapi buat pakai gam agaknya. Kes dekat ALAMANDA PARKLAND”

Tembok pagar depan rumah itu tumbang seingga menghempap individu yang berada di kawasan tersebut.

Perkongsian yang viral dekat Twitter ni, membuatkan ramai netizen naik angin bila melihatnya. Ya lah, beli harga mahal tapi hasilnya macam tangkap muat.

Ia sekaligus mengundang rasa cemas apabila ada video yang menunjukkan tembok pagar itu mudah bergoyang apabila disentuh.

 

Pakai tangan je dah begoyang tembok

Ia mendatangkan rasa cemas dan marah netizen terhadap sikap cuai kontraktor rumah tersebut, ada yang dapat bayangkan keselamatan jika penghuni rumah di kawasan tersebut ada kanak-kanak berlari.

Lebih teruk lagi mereka bimbang itu baru sahaja tembok luar, entah-entah keadaan dalam rumah pula macam mana lah nanti.

 

Saman kontraktor – Netizen

Ramai netizen yang menggesa penduduk yang menetap di kawasan tersebut untuk saman kontraktor tu.

Siapalah tak bimbang beli rumah harga mahal tapi kualiti boleh mengancam keselamatan orang yang tinggal disitu.

 

Baca : “Keep strong!” – [VIDEO] Penduduk Wuhan Kena Kuarantin, Jerit Dari Tingkap Rumah Masing-Masing

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?