“Otak letak kat lutut”- Datang Event Makan Durian Free, Tapi Yang Datang Kurang Ajar & Tak Beradab

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Dalam dunia ni, ada dua jenis manusia, satu yang dengar benda free atau murah, tak kisah dekat mana pun mesti sanggup datang dan harung. Satu lagi yang tak suka pergi tempat ada offer sebab malas nak bersesak-sesak. Dua-dua pun tak salah sebenarnya.

Yang menjadi masalahnya, kalau korang perasan, setiap kali ada event benda free atau jualan murah, memang akan berpusu-pusu orang datang dan yang peliknya mesti dorang automatik jadi histeria nak berebut sana-sini macam orang tak ada akal.

Benda yang sama berlaku masa event Jom Makan Durian Program: Makan Sampai Pengsan yang diadakan di Batu Kurau, Perak.

Semua orang tahu yang Perak merupakan antara lubuk durian yang tersedap dekat negara ni, dan sebagai cara untuk dorang bersyukur dengan rezeki durian yang melimpah ruah orang kampung di Kurau ini mengadakan program makan durian dengan menyajikan lebih dari 4 tan durian untuk orang ramai.

Tak memeranjatkan, bila dengar benda free lagi-lagi berkait dengan durian, memang ramailah orang yang datang kan? Buktinya, menurut Berita Harian, hampir 10,000 pengunjung serbu Kampung Sepeneh untuk menikmati durian free ni. Tapi…

Seorang pengguna Twitter, yang juga penduduk Kampung Sepeneh telah kongsikan ‘perangai’ orang Malaysia ni semasa program tersebut dijalankan.

Siapa nak bersihkan? Anjing?

Admin yang baca cerita ni pun bengang. Orang nak bagi benda free patutnya bersyukurlah. So, please lah beratur. Dah sampai lambat tu buat cara lambat. Kalau dah tak dapat tu takdelah rezeki. Benda common sense…

 

Baca: “Beri malu orang Sarawak” – Belum Sempat Pintu Kedai Buka Orang Ramai ‘Naik Hantu’ Berebut Serbu Mydin

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Nadia Ghafar

Pendengar setia Willie Nelson