“Memang berbakat” – Netizen Terpukau Tengok Aksi Tebar Roti Canai Gadis Ini

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Selain nasi lemak, roti canai juga adalah makanan kegemaran rakyat Malaysia. Sama macam nasi lemak, roti canai, sesuai dimakan tak kira masa, pagi, petang, siang, atau malam, anytime anywhere.

Selalunya roti canai sinonim dengan mamak. Tapi ada satu ni roti canai dibuat oleh orang selain mamak. Dan apa yang best ialah, ianya ditebar oleh seorang gadis. Cuba korang tengok video dekat bawah ni.

Memang berbakat!

Ya seorang gadis menebar roti canai dan mendapat perhatian netizen. Mana tidaknya, tak semua orang ada bakat untuk tebar roti canai dengan cantik dan tak koyak.

Itu memang skill yang tak semua orang ada. Admin yang pernah kerja sebagai chef pun tak reti nak tebar roti canai. Pernah lah cuba, tapi end up jadi macam apa je.

Bahan rahsia dan pelaris kedai. Bukan letak benda yang mandrem-mandrem, hanya dengan senyuman boleh menarik ramai pelanggan. Senyuman tu yang mahal.

Mesti pakai tepung gred untuk buat roti. Kalau tidak mana nak datang doh yang kental dan tak cepat koyak tu. Pemilihan tepung pun penting tau untuk buat roti canai ni. 

 

Baca: [VIDEO] Adik Berusia 12 Tahun Pandai Tebar Roti Canai Curi Perhatian Ramai

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.