Ibu Nak Namakan Anak Diakhiri Perkataan ‘Ri’, Namun Cadangan Netizen Buat Ramai Geli Hati!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



As you all know, mulut netizen kat Malaysia ni boleh tahan laser dan agak menyeramkan kalau bab membawang dan mengecam orang. Tak cukup dengan tu, netizen kita ni kadang-kadang pandai juga buat lawak dan troll orang tak kena tempat.

Baru-baru ni, seorang ibu minta cadangan nak namakan anaknya dengan diakhiri perkataan ‘Ri’ kat grup Info Ibu Hamil di Facebook. Asalnya posting ni biasa-biasa je, tapi dek kerana netizen ‘kreatif’ sangat dalam menamakan anak, habis berdekah admin baca satu-satu komen!

Sumber: Facebook

 

Beri nama pelik-pelik, panjang lebar dan ‘berfalsafah’ 

Daripada nama biasa seperti Baiduri sampailah ke ayat seperti ‘bapa kencing berdiri, anak kencing berlari’, inilah nama ‘kreatif’ yang netizen cadang dekat ibu tersebut. Tak tercapai dek akal admin baca suggestion nama ni. Pelik sungguh! 

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

 

Siap beri maksud nama lagi! 

Tahap kreatif netizen ni tak habis kat situ je, siap ada yang bagi maksud nama lagi. Fuh korang ni memang berfikiran di luar kotaklah! 

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

Mesti kena sebut Sajat dengan Siti Kassim kan? Adoi! 

 

Buk peri, nuri kari, Bell Ngasri dan Lupikirlahsendiri??

Bila dah pening tak tahu nak bagi nama apa lagi, haa last-last lu pikirlah sendiri! Gitew! 

Sumber: Facebook

Di sebalik nama-nama yang pelik ni, ada juga netizen beri nama yang sedap-sedap dan ada maksud yang baik. Tapi boleh dikatakan 90% darinya memang namanya macam kat atas nilah.

Apa-apapun admin harap si ibu jumpalah nama yang sesuai buat anaknya tu. Kalau betul-betul serius nak mencari nama anak yang sesuai, janganlah tanya dengan netizen. Serius korang menyesal dapat nama pelik gini! 

Baca: Selain ‘Troll’ KL Milik Indonesia, FB Mariah Carey Dihujani Komen ‘Membawang’ Netizen Yang Tak Kering Gusi

 

 

 

 

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!