in

“Dia imamkan family setiap solat” – Netizen Puji Johan Didik Anak, Tepis Tanggapan Pasal Kaki Game Berkeluarga

Johan Dipuji Didik Anak Solat Jemaah Dan Ngaji

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Orang kata gamers ni ada tahapnya, biasa dan hardcore. Jenis yang biasa ni maksudnya mereka yang tak terlalu addicted sampai urusan lain diabaikan. Tapi, kalau hardcore memang sering menjadi topik hangat sebab mereka ni dikatakan ‘hidup mati game’. Lebih dahsyat, ada yang mempunyai tanggapan bahawa kaki game sebegitu tidak layak berkeluarga.



Bagaimanapun, seorang netizen menyuarakan pendapatnya di Facebook tentang isu berkenaan dan berkata hobi seseorang itu tidak salah sebaliknya ia bergantung kepada setiap individu. Sebagai contoh, dia memuji sikap dan cara Johan mendidik anak-anaknya meskipun suka bermain game.

Kaki game tak layak berkeluarga! Tanggapan tu salah. Tengok kehidupan Johan.”

Tak pastilah dia kaki game ke tak tapi dia ada bilik khas untuk main game tau. Lengkap dengan speaker, kerusi semualah.”

Johan Gaming

Ss Status Fb

 

Imamkan keluarga, ajar anak mengaji

Dia turut memuji Johan yang mengajar anak-anak mengaji serta akan menjadi imam untuk keluarganya setiap kali solat selain membantu melakukan kerja-kerja rumah yang lain.

Dia imamkan family dia setiap kali solat termasuk solat Subuh. Semua anak dia solat berjemaah walaupun baru berusia 2 tahun.”

Dia ajar anak anak dia mengaji, tolong dalam kerja kerja rumah.”

Johan Ajar Anak Ngaji

Johan Mop Lantai

 

Hobi tak salah, diri sendiri yang salah

Jadi sebenarnya tak kisah apa pun hobi kita. Baik lelaki atau perempuan. Hobi tu tak salah, yang salah diri sendiri.”

Dah besar panjang, dah boleh fikir baik buruk. Kalau rasa hobi kita tu menyusahkan orang sekeliling kita. insaflah segera.”

Ramai netizen yang membaca perkongsiannya itu bersetuju dengan pendapatnya dan turut sama memuji cara Johan mendidik anak-anak.

Ada segelintir yang berkata setiap orang mempunyai waktu bekerja yang berbeza dan membandingkan kehidupan mereka dengan Johan yang tiada fixed working hours.

Baca: “Tiap tiap tahun pun sanggup bersalin” – [VIDEO] Netizen Puji Nazrief Nazri, Jaga Isteri Berpantang Persis Mak Bidan

Ft Nazrief Dipuji Jaga Isteri Tiptop Masa Pantang

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Instagram

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.