“cus shes trynna kill herself bcs of love” – Gadis Alami Major Depressive Disorder Sampai Masuk Wad Gila, Lepas Tunang Kantoi Curang…

Ramai yang memandang remeh mengenai masalah ‘depresi’.

Malah ada yang menganggap masalah tersebut adalah ‘sengaja direka’ , ‘mengada je lebih’ atau lebih teruk lagi ada yang kata ‘saje nak raih simpati’.

Well korang sepatutnya berfikir lagi macam tu, lepas macam kisah yang admin kongsikan dari akaun twitter Najah ni.

 

𝑻𝑶𝑿𝑰𝑪 𝑹𝑬𝑳𝑨𝑻𝑰𝑶𝑵𝑺𝑯𝑰𝑷 𝑰𝑺 𝑹𝑬𝑨𝑳. Ya Allah, dah la lelaki tu curang. Lepastu pukul anak dara orang, lepastu kawan aku dah sakit mcmni, dia kata…

 

Mengikut perkongsian Najah di twitter, lelaki tersebut kantoi curang menyebabkan bekas tunangnya (kawan Najah) marah.

Namun sebaliknya kawan Najah yang dipukul sehingga jarinya patah, lebih teruk lagi akibat daripada perbuatan lelaki itu, kawan Najah mengalami Major Depressive Disorder sehingga dimasukkan ke wad gila.

Sumber: Twitter

 

Kalau korang rasa apa yang berlaku kepada wanita itu dah teruk, well korang silap sebab wanita itu pernah kena lebih teruk lagi iaitu…

 

Dia pernah pijak rahim aku sampai bleeding…

Rata-rata netizen bersimpati dengan apa yang berlaku kepada wanita tersebut, malah turut mengecam tindakan lelaki itu yang disifatkan sebagai tidak berhati perut.

Namun admin tertarik dengan komen dari salah seorang netizen yang mendakwa dia sebagai kakak kepada mangsa, dan berkongsi kisah selanjutnya.

 

Adik aku dah teruk camni tapi dia siap kata ‘responsibility aku ke? nak sue?’ eh geramnya aku. banyak benda dia dah buat, pastu…

Sumber: Twitter

 

Sedih baca kisah yang berlaku kepada wanita tersebut, semoga dia dijodohkan dengan lelaki yang baik dan kepada pasangan di luar sana, please matang dalam perhubungan okay!

Baca : Kompom gaduh rebut belalai ni- [VIDEO] Viral Awek Pantai Timur Bergaduh Sampai Tercabut Tudung Sebab

 

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.